ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به جلسه نمایندگان کمیسیون های مختلف مجلس با وزیر ارتباطات گفت: در این جلسه بر لزوم همکاری شهرداریها با پروژه فیبر نوری تأکید شد.

علی باقری اصل در گفتگو با خبرنگار مهر، جزییات جلسه وزیر ارتباطات با نمایندگان کمیسیون های مختلف مجلس را تشریح کرد و گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه از سوی وزیر ارتباطات، راه اندازی پنجره خدمات هوشمند بود. بنابر بند واو تبصره ۷ مصوبه قانون بودجه ۲ تکلیف عمده بر عهده وزارت ارتباطات، دستگاه‌های اجرایی و سازمان اداری استخدامی گذاشته شده است؛ دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند تا شهریورماه، پنجره خدمات هوشمند خود را راه‌اندازی کنند. در حقیقت باید پنجره ای باشد که مردم با یک بار ورود از تمام خدمات دستگاه برخوردار شوند.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاه ها هنوز چنین پنجره ای ندارند، افزود: بر اساس ارزیابی که در شورای اجرایی فناوری اطلاعات انجام دادیم، فقط حدود ۲۷ دستگاه آمادگی نسبی برای راه اندازی این پنجره دارند.

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات ادامه داد: دومین تکلیف، ایجاد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که حکم قانون این است که تا دی ماه راه اندازی شود. این درگاه به صورت آزمایشی از اردیبهشت ماه فعال شده است. بنابر گزارشی که وزیر ارتباطات در مجلس ارائه دادند، بیش از ۲۰ دستگاه به این پنجره ملی متصل شدند و تنوعی از خدمات خود را به صورت احراز هویت یکپارچه ارائه می‌کنند؛ یعنی شخص می تواند با یک ثبت نام ساده مبتنی بر شماره ملی، شماره موبایل و در برخی مواقع کد پستی احراز هویت شود و پس از آن وارد درگاه های تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایرانیان، سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و غیره شوند و خدمت خود را بدون احراز هویت مجدد دریافت کند.

باقری خاطرنشان کرد: وزیر در این جلسه گزارشی از کیفیت این خدمات ارائه داد و با توجه به اینکه از ۱۷۰ دستگاه فقط ۲۰ دستگاه متصل شدند و زمان باقیمانده تا شهریورماه زمان زیادی نیست، از نمایندگان درخواست کرد به آن دسته از دستگاه های اجرایی که مرتبط هستند ملزم کند که به این درگاه متصل شوند. وزیر همچنین تاکید کرد که بعد از این اتصال، گام بعدی به سمت هوشمندسازی و همینطور بهبود کیفیت خدمات خواهد بود.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات درباره پروژه ملی فیبر نوری و مباحث مطرح شده در این جلسه، گفت: در نخستین فراخوانی که اعلام کردیم، ۸ و نیم میلیون پورت فیبر نوری از ۲۰ میلیون پورت تکلیفی واگذار شد و چندین شهر به عنوان پایلوت طرح انتخاب شدند و در این جلسه وزیر گزارش دادند که کدام شهرها و شهرستان ها کار را پیگیری و پیش برده اند. همچنین دولت بخشی از حق السهم خود را به این پروژه اختصاص داده است.

معاون وزیر ارتباطات بیان کرد: نمایندگان مجلس تاکید کردند که اجرای این پروژه، منوط به همکاری دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها است؛ بر این اساس مقرر شد پیگیری‌هایی انجام شود تا شهرداری ها کمک کنند اجرای این پروژه که نیازمند حفر کانال و غیره است در شهرها هرچه زودتر اجرایی شود.

وی افزود: وزیر ارتباطات این نکته را مطرح کرد که اگر نمایندگان همکاری کنند و نهضت اتصال مردم به فیبرنوری مانند نهضت گازرسانی در سال های گذشته اتفاق بیفتد، زیرساخت دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت فراهم خواهد شد.

باقری اصل گفت: در این جلسه دغدغه ای مطرح شد مبنی بر اینکه آیا پروژه فیبر نوری، نهایت تکنولوژی است که دکتر زارع پور توضیح داد، بستر فیبر حداقل تا ۳ دهه نیازمندی های کشور را برای ارتباطات و کیفیت سرعت بالا فراهم می کند.

  • ۰۱/۰۴/۱۰

فیبرنوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">