ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ماسک 8.5 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

| شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۳:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا 8.5 میلیارد دلار از سهام این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی را با هدف کمک به تامین مالی خرید شرکت توییتر فروخته است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، ماسک روز پنجشنبه در توییتی گفت که «هیچ مورد فروش دیگری از سهام تسلا برنامه ریزی نشده است». او در این هفته حدود 9.6 میلیون سهم تسلا را فروخت که معادل 5.6 درصد از سهام او در شرکت است.

مشخص نیست آیا کل سهم های فروخته شده ماسک در شرکت تسلا گزارش شده یا خیر. این فروش پس از آن صورت گرفت که ماسک روز دوشنبه قراردادی را برای خرید توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار به صورت نقدی منعقد کرد که کنترل این پلتفرم با میلیون ها کاربر را به وی می دهد. بر اساس گزارش فوربس، دارایی خالص ماسک 268 میلیارد دلار است و لذا وی ثروتمندترین فرد جهان است.

ماسک قصد دارد 21 میلیارد دلار از هزینه این خرید را در قالب سهام بپردازد. هنوز مشخص نیست که وی چگونه 12.5 میلیارد دلار باقی مانده از هزینه این خرید را در قالب سهام تامین خواهد کرد. ماسک 43.61 درصد از سهام شرکت فضایی اسپیس ایکس را هم در اختیار دارد که طبق گزارش ها ارزش آن 100 میلیارد دلار است.

ارزش سهام تسلا در معاملات صبح روز جمعه حدود 5 درصد افزایش یافت. اما ارزش این سهام از زمان افشای فروش بیش از 9 درصد سهام توییتر توسط ماسک در 4 آوریل، حدود 20 درصد سقوط کرده است.

  • ۰۱/۰۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">