ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

متن سخنرانی وزیر ارتباطات در اجلاس WSIS+10

| چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران لحظاتی قبل در اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی WSIS+10 به عنوان دومین سخنران به تشریح دستاوردهای ایران در ارتباطات با اجلاس پرداخت.

به گزارش خبرنگار آی‌تی‌آنالیز از ژنو، متن کامل سخنرانی وزیر ارتباطات در اجلاس WSIS+10 به این شرح است:

آقای رییس، وزیران گرامی، سروران، هیات‌های عالی رتبه، خانم‌ها و آقایان؛

برای من مایه خوشوقتی است که در اجلاس سطح بالای WSIS در نو سخن می‌گویم. ما تلاش‌های انجام شده از سوی دبیرکل ITU، دکتر حمدون توره و دیگر افراد به خاطر فداکاری شان در طول این سال‌ها ارج می‌نهیم.

جمهوری اسلامی‌ایران بر اهمیت پیاده سازی کامل هر دو فاز WSIS شامل همکاری توسعه یافته با مشارکت همگان، به ویژه کشورهای در حال توسعه تاکید می‌کند. جمهوری اسلامی‌ایران اعتقاد دارد که جامعه اطلاعات مردم مدار، دربرگیرنده و توسعه محور می‌تواند در دسترسی به اهداف توسعه‌ای مورد توافق بین المللی، شامل بیانیه هزاره موثر واقع شود و باید به منظور پاسخگویی به چالش‌های جدید حاصل از فناوری هعای اطلاعات و ارتباطات، نقش اش را در برنامه توسعه‌ای پس از 2015 حفظ کند.

می‌خواهم که نگرانی مان را درباره شکاف دیجیتالی بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ابراز کنم. در این رابطه نیاز به اقداماتی برای حصول اطمینان از دسترسی به فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات توسط همگان داریم که باید نتیجه آن حمایت از تلاش‌های ملی در کشورهای در حال توسعه در این زمینه از طریق ایجاد، توسعه و تقویت ظرفیت‌ها برای تضمین حضور آنها در تمامی‌زمینه‌های جامعه اطلاعات جهانی باشد.

جمهوری اسلامی‌ایران بر مرکزیت مجمع عمومی‌سازمان ملل متحد در مراقبت کلی از پیاده سازی WSIS، همان گونه که در برنامه تونس به رسمیت شناخته شد، تاکید مجدد می‌کند. اهمیت و جهلن شمولی جامعه اطلاعات و مسایلش در زمینه حق حاکمیت کشورها، وجود چنین مراقبتی را از طریق یک فرایند بین الدولی ضروری می‌کند.

در رابطه با راهبری اینترنت، ایران معتقد است که این مهم ترین بخش از جامعه اطلاعات است و باید براساس بیانیه ژنو در رابطه با آن عمل شود که مطابق آن، تمامی‌دولت‌ها باید نقش و مسوولیت برابر در مسایل سیاست گذاری بین المللی مرتبط با اینترنت داشته باشند.

آقای رییس،

در پایان علاقه‌مند هستم تا برخی از مهمترین طرح‌های مرتبط با اهداف اجلاس سران درباره جامعه اطلاعات (WSIS) را که در سه ماه گذشته در جمهوری اسلامی ایران به انجام رسیده را به اطلاع شما برسانم:

• فراهم‌سازی اینترنت پرسرعت برای 6500 روستا و ایجاد 7 مرکز داده ملی اینترنت (IDC)

• ایجاد بیش از 10 هزار مرکز ICT روستایی که امکان دسترسی به خدمات ICT محور در این مناطق را محقق می‌کند.

• ایجاد شبکه ملی مدارس ایران و شبکه ملی علمی و فناوری ایران، برای برقراری اتصال مدارس و دانشگاه‌ها.

• برقراری خدمات دولت الکترونیکی.

• تسریع توسعه شبکه ملی اطلاعات ایران (ININ)، که منجر به گسترش محتوا و خدمات بومی برای مردم می‌شود. در این رابطه ما سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های بخش خصوصی در پیشبرد اهداف شبکه ملی اطلاعات ایران را مورد حمایت قرارداده و استقبال می‌کنیم.

آقای رییس، خانم‌ها و آقایان، برای این رویداد عالی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم شاهد تحقق جامعه اطلاعاتی ایده‌آل که دنیا را به مکانی بهتر برای زندگی همه تبدیل می‌کند، باشم.

متشکرم

001.jpg

  • ۹۳/۰۳/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">