ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات رومینگ تالیا را برقرار نمی کند

| سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

ظرفیت‌‏های لازم در شبکه تلفن همراه کشور برای بهره‌‏برداری مشترکان تالیا از این شبکه وجود نداشته و امکان رومینگ تالیا میسر نیست.

دکتر وفا غفاریان ، معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با تایید این مطلب که در صورت برقراری رومینگ با تالیا درآمدهای مخابرات و در نهایت دولت افزایش چشم‌‏گیری خواهد یافت، گفت: هم‌‏اکنون بیش از ظرفیت‌‏های موجود در شبکه تلفن همراه کشور متقاضی وجود دارد.

دکتر غفاریان ، با تاکید بر این که در صورت رومینگ با تالیا شبکه تلفن همراه کشور مختل خواهد شد، گفت: در قرارداد تالیا با مخابرات موضوع رومینگ پیش‌‏بینی نشده است.

به گزارش ایلنا، هر چند که رومینگ تنها شبکه تلفن همراه اعتباری کشور ( تالیا) میزان درآمدهای دولت از این شبکه را چند برابر خواهد کرد ، اما مسئولان شرکت مخابرات ایران که بیش از هشت میلیون سیم کارت پیش فروش کرده و برای واگذاری سه میلیون سیم کارت اعتباری دولتی نیز تجهیزات خریداری کرده‌‏اند ، معتقدند که امکان رومینگ این شبکه وجود ندارد.

براساس قرارداد منعقده میان شرکت تعاونی اسلامی مجتمع صنعتی رفسنجان به عنوان مجری پروژه تالیا و شرکت مخابرات ایران 57 به علاوه 6 درصد از مجموع درآمد ناخالص پروژه تالیا از طریق شرکت مخابرات ایران به خزانه دولت واریز می‌‏شود.

این اظهارات در شرایطی است که براساس بندی از قرارداد منعقده میان مسئولان شرکت مخابرات ایران و تالیا ، رومینگ تالیا با شبکه تلفن همراه دولتی کشور پیش‌‏بینی شده است.

در صورت برقراری رومینگ میان شبکه تلفن همراه دولتی و شبکه اعتباری تالیا ، با توجه به این که بخش عمده مکالمات میان مشترکان شبکه تلفن همراه دولتی و تلفن ثابت با شبکه تالیا خواهد بود که 100 درصد منافع آن نصیب دولت می‌‏شود انتظار می‌‏رود میزان درآمدهای مخابراتی کشور با میزان چشم‌‏گیری افزایش یابد.

  • ۸۵/۰۳/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">