ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: مشکل گوگل پلی دسترسی و استاندارد اپ ها نیست، مشکل اصلی بر سر رقابت و انحصار شکنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، گوگل پلی از روز گذشته روی موبایل های اندرویدی اخطاری به کاربران فرستاده که بر اساس آن به کاربران هشدار می دهد با نصب «روبیکا» احتمال به خطر افتادن اطلاعاتشان وجود دارد.

این اخطار از سوی سپر امنیتی گوگل در حالی برای کابران موبایل های اندرویدی منتشر شده است که طی روزهای اخیر تعداد کاربران روبیکا با افزایش روبرو بوده است.

محمداحسان خرامید، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات پس از اخطار سپر امنیتی گوگل به کاربران برای حذف روبیکا، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: با توجه به جدول میزان دسترسی ها در اپ های مختلف مشخص می شود، مشکل گوگل پلی دسترسی و استاندارد اپ ها نیست، مشکل اصلی بر سر رقابت و انحصار شکنی است.

وی عنوان کرد: اول؛ هجمه های فنی و القای نمی‌توانند، بعد شبهه در اعتبار و پرده های بعدی ... سناریو نخ نما در مقابل استقبال امیدوار کننده کاربران»

 

مشکل گوگل پلی دسترسی و استاندارد اپ ها نیست

در همین رابطه یکی از مدیران روبیکا نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ما هیچ تغییری در دسترسی ها و آپدیت در روبیکا نداشتیم. چیزی نسبت به گذشته تغییری نکرده است و اینکه الان گوگل پلی چنین ایرادی را با این رفتاری تهاجمی اعلام کرده جای سوال دارد.

وی همچنین افزود: البته بررسی های فنی در این رابطه همچنان ادامه دارد.

این پیام رسان همچنین در اطلاعیه خود آورده است: «از صبح امروز ۶ام آبان‌ماه ١۴٠١، سپر ایمنی گوگل اخطاری برای برخی از کاربران روبیکا ارسال کرده‌است. ما در تلاشیم از طریق ارتباط با گوگل‌پلی درباره جزئیات این اعلان اطلاعات بیشتری کسب کنیم. این اتفاق در حالی رخ داده است که روبیکا به تازگی آپدیت جدیدی منتشر نکرده‌ و دسترسی‌های پیشین خود را نیز تغییر نداده و این دسترسی‌ها هم کاملا متعارف و مشابه سایر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی است.

با توجه به اقبال گسترده کاربران به روبیکا که شاهد آن ارسال روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون پیام یکتا توسط نزدیک به ۳۵ ملیون کاربر فعال در ماه اخیر از میان نزدیک به ۵۰ میلیون نصب فعال است، احتمال وجود انگیزه‌های سیاسی در این اقدام بیش از پیش تقویت می‌شود. هجمه‌ای که به تازگی توسط اپل و به بهانه‌ی تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجرا شده بود.

مطابق آنچه در بیانیه قبلی روبیکا اعلام کردیم، از اعمال محدودیت به دلایل سیاسی و امنیتی برای دسترسی کاربران به سرویس‌های بین‌المللی حمایت نمی‌کنیم اما تلاش پلتفرم‌های بین‌المللی برای ایجاد محدودیت برای کاربران ایرانی را هم برخلاف ادعاهایشان می‌دانیم.

ما هم‌اکنون درحال بررسی شرایط فنی هستیم و پس از کسب اطلاعات بیشتر جزییات جدید این اتفاق را اطلاع‌رسانی خواهیم‌ کرد.»

به گزارش مهر، سابقه حذف و تبعیض در گوگل پلی پیش از این نیز درباره اپلیکیشن های ایرانی اعمال شده بود. این اپ استور طی سالهای اخیر به بهانه تحریم ها و رعایت قوانین کشورش (آمریکا) اقدام به حذف و محدودسازی اپلیکیشن ها و پلتفرم های ایرانی در حوزه های مسیریابی، بانکی و مالی و خرید اینترنتی کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">