ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اینستاگرام و واتساپ باید در داخل ایران‌ نماینده داشته باشند و مقررات و قوانین کشور را رعایت کنند اما تشخیص اولیه شورای امنیت کشور بر این است که این دو پلتفرم‌ مُخل امنیت مردم هستند.

به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا جلالی روز شنبه در حاشیه پنجمین‌ همایش ملی پدافند شهری در جمع خبرنگاران درباره رفع انسداد دو پلتفرم اینستاگرام و واتساپ، افزود: سکوهایی که به عنوان شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا باید در چارچوب قوانین و مقررات کشورها فعالیت کنند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: مهم حفظ امنیت برای مردم است و همه باید به آن متعهد باشند چون امنیت نقش زیر ساختی در همه حوزه‌ها دارد. اگر امنیت نباشد، اقتصاد و فرهنگ و فضای سیاسی و اجتماعی بی معنا می شود.

سردار جلالی ادامه داد: این دو پلتفرم در گذشته هم نشان داده اند که تابع قوانین جمهوری اسلامی نیستند و حاضر نشدند شرایطی را که وزارت ارتباطات برای آنها تعریف کرده است، بپذیرند. در حوادثی اخیر هم نقش فعال آنها دیده شده است.

وی اظهار داشت: این دو سکو در حوادث اخیر، با دشمن در خارج از کشور و با منافقین و رژیم صهیونیستی هماهنگی داشتند و این اثبات شده است بنابراین شورای امنیت کشور تصمیم گرفت که فعالیت این پلتفرم‌ها را متوقف کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: از سوی دیگر شورای عالی فضای مجازی برای تامین‌ نیازمندی‌های مردم، توسعه و تقویت زیر ساخت‌های داخلی را دنبال می‌کند تا به اقتصاد مردم و مشاغلی که در آنجا است، کمک کرده باشد. مشاغل مردم نباید آسیب ببیند.

سردار جلالی یادآور شد: اکنون شاهد مهاجرت نرم در شبکه‌های داخلی هستیم که توسط مردم به صورت ارادی انجام‌می‌شود. در عین حال تلاش زیادی شد تا مشاغل مستقر در این حوزه‌ها، جانمایی شود و ابزارهای کمکی برایش پیش بینی شود تا مشاغل مردم آسیب نبیند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: رفع فیلتر باید در شورای امنیت کشور جمع بندی شود. یکی از شروط این است که این دو پلتفرم باید در داخل ایران‌ نماینده داشته باشند و مقررات و قوانین کشور را انجام دهند. در حال حاضر تشخیص اولیه شورای امنیت کشور بر این است که این دو پلتفرم‌ مُخل امنیت مردم هستند.

وی با اشاره به همایش پدافند شهری گفت: همایش پدافند شهری با هدف بررسی تهدیدهای جدید دشمن برگزار شد.

سردار جلالی ادامه داد: دشمن تهدیدهای ترکیبی مثل تهدیدهای درون‌زا، تهدید سایبری زیرساخت‌ها، قطع سرویس خدمات شهری و استفاده غیرقانونی از شبکه‌های اجتماعی خارج نشین با هدف ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشور در پیش گرفته و به همین دلیل راهبردی پنج محوری برای مقابله با تهدید دشمن پیش بینی شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">