ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: مسافران ایرانی که اقدام به خرید گوشی تلفن همراه در خارج از کشور می کنند، هنگام ورود باید نسبت به ثبت آن در گمرک اقدام کنند تا مشمول طرح کددار کردن گوشی های همراه شوند.

غلامحسین کریمی خراسانی به ایرنا گفت، شهروندانی که در مسافرت های خارجی خود اقدام به خرید تلفن همراه برای استفاده شخصی یا به عنوان هدیه می کنند وظیفه دارند نسبت به اظهار آن در مبادی گمرکی کشور اقدام کنند.
وی با بیان این که براساس قانون ژنو گوشی های تلفن همراه دارای کد 15 رقمی IMEI هستند، گفت: شهروندان با اظهار خرید خود در مبادی گمرکی نسبت به ثبت این کد در سامانه گمرک اقدام خواهند شد و علاوه برآن در سامانه ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ثبت می شود.
کریمی خراسانی ادامه داد: ثبت این کد در سامانه های مذکور سبب خواهد شد گوشی های ذکر شده مشمول کالای قاچاق نباشند و خدمات مورد نیاز را از هرکدام از اپراتورهای تلفن همراه کشور دریافت دارند.
این فعال صنفی اضافه کرد: شهروندانی که از اظهار خرید گوشی های تلفن همراه خود به گمرک خوداری کنند به دلیل اجرای طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه نخواهند توانست از خدمات اپراتوری کشور بهره مند شوند.
طرح رجیستری یا کددار کردن گوشی تلفن همراه طرحی است که برای مقابله با قاچاق تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است. این طرح یک بار دیگر در سال 1385 اجرا شده بود که در عمل با شکست مواجه و متوقف شد.
قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هفته گذشته در نشستی خبری به اجرای طرح کددار کردن (رجیستری) گوشی تلفن همراه در کشور اشاره کرد و گفته بود، مرحله آزمایشی این طرح این هفته یا هفته آینده اجرایی خواهد شد.
وی گفته بود، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردیبهشت امسال اجرای این طرح را تصویب کرد و دو ماه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرصت داد این طرح را اجرایی کند.
اجرای طرح مذکور نگرانی هایی را در بین شهروندان ایجاد کرده بود که بر همین اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش نگرانی ها بیانیه ای صادر کرد که در آن عنوان شده بود:هنوز مقدمه های لازم برای اجرای طرح کد دار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری ) آماده نشده است و به طور قطع قبل از اجرای طرح، اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">