ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکلات SMS بررسی می شود

| يكشنبه, ۶ خرداد ۱۳۸۶، ۰۵:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

اختلال در ارسال پیام‌های کوتاه از شبکه‌ی اپراتور اول تلفن همراه در روزهای اخیر در برخی از مناطق تهران باز هم ادامه دارد؛ به طوری که بیش‌تر پیام‌ها با تاخیر به مقصد می‌رسند.

بالاخره پس از آن که مسوولان مخابرات پذیرفتند که مشکلی در یکی از مراکز SMS تهران وجود دارد، روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار با ارسال نمابری اعلام کرد که «مشترکان این شرکت در مناطقی از شهر تهران برای ارسال پیام کوتاه خود، در ساعاتی از روز چهارشنبه - دوم خردادماه -، با مشکلاتی روبه‌رو بودند که در همان روز، کاملا برطرف شده است»!

این در حالی است که این اختلالات از اواسط هفته گذشته آغاز شده و تا به امروز نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در متن اطلاعیه‌ی روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار، آمده است: «قطعی بخشی از سیستم انتقال مرکز پیام کوتاه الغدیر تهران، عامل بروز اشکال در تبادل پیام کوتاه بخشی از مشترکان تهرانی بوده است. قطعی مذکور، از ساعت 8:10 روز چهارشنبه - دوم خردادماه - سال جاری، آغاز شد که با تلاش متخصصان شرکت ارتباطات سیار، در ساعت 13:15 همان روز مرتفع شد».

در پایان نمابر یادشده آمده است: «در حال حاضر تبادل پیام کوتاه مشترکان شرکت ارتباطات سیار، بدون هیچ مشکل خاصی در حال انجام است»!

پیش از این و در ابتدای بروز این مشکلات، معاون نظارت و مدیریت شبکه‌ی شرکت ارتباطات سیار به خبرنگار ایسنا گفته بود: شبکه‌ و مراکز SMS ارتباطات سیار در مناطق مختلف تهران را بررسی کرده‌ایم و هیچ‌گونه خرابی و اختلالی در رابطه با سیستم ما وجود ندارد.

او افزوده بود: ممکن است به‌دلیل بهینه‌سازی و توسعه که عمدتا برای کابل برگردان و تست شبکه و افزودن ظرفیت جدید به شبکه انجام می‌شود، در برخی از مواقع در بعضی از مراکز مشکلی به‌وجود آید که با بازنگری و کنترل شبکه روال ترافیک جریان پیدا می‌کند.

اما اختلالات همچنان ادامه داشت تا اینکه خود وی روز جمعه اعلام کرد که این اختلالات به بروز مشکل در سیستم انتقال مرکز SMS الغدیر مربوط بوده و در حال حاضر این مشکلات برطرف شده است.

اما وفا غفاریان - رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران - در این مورد به خبرنگار ایسنا گفت: بخشی از این مشکلات در شبکه وجود دارد و کندی در ارسال SMS در این روزها دیده می‌شود و قرار است در جسله‌ای بررسی شود.

روز گذشته علاوه بر ادامه‌دار بودن مشکلات ارسال SMS، اختلال در مکالمات‌ شبکه‌ی تلفن همراه نیز در برخی از مناطق تهران وجود داشت و بخشی از مکالمات با قطعی‌های پیاپی روبه‌رو بود و تماس با مشترکان دیگر با چندبار تلاش برقرار می‌شد.

ظاهرا قرار است امروز اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شبکه‌ی بهینه‌سازی شرکت ارتباطات سیار بازدید کنند تا از نزدیک در جریان امور فعالیت‌های این شبکه قرار گیرند، باید دید این بازدید چه نتایجی دربر خواهد داشت.

این توقع از مسوولان مخابرات همچنان وجود دارد که با داشتن بیش از 15 میلیون مشترک بر روی شبکه‌ی اپراتور اول و ادامه‌ی واگذاری‌ها و ثبت‌نام جدید، تصمیمات جدی‌تری برای افزایش کیفیت مکالمات و خدمات تلفن‌ همراه اتخاذ کنند. ضمن آنکه ممکن است معیار رسیدن به "در حال حاضر سرویس بدون هیچ مشکل خاصی در حال انجام است"، در نزد مسوولان و کارشناسان فنی و مشترکان، با تفاوت‌هایی مواجه باشد.

  • ۸۶/۰۳/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">