ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ممنوعیت تبلیغ تاکسی‌های اینترنتی در قم

| پنجشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهردار قم گفت: تبلیغات تاکسی‌های اینترنتی در شهر ممنوع است.

مرتضی عزتی در گفت‌وگو با تسنیم، رعایت امنیت در جابه‌جایی مسافران در سطح شهر را وظیفه ذاتی تاکسیرانی دانست و اظهار داشت: نمی‌توانیم امنیت در تاکسی‌های اینترنتی را برای خانواده‌ها ضمانت کنیم و توصیه ما به خانواده‌ها استفاده از تاکسی‌های ویژه تاکسیرانی در سفرهای درون‌شهری است.

وی علت عدم امنیت در تاکسی‌های اینترنتی را استفاده از ماشین‌های شخصی دانست و افزود: به علت نوع پذیرش تاکسی‌های اینترنتی  اطلاعات دقیقی از پیشینه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی وجود نداشته درحالی‌که رانندگان تاکسی‌های زیر نظر تاکسیرانی مورد تأیید مراجع قانونی بوده و تمام پیشینه آن‌ها ثبت و مشخص است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با استناد به ماده 207 قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: حمل‌ونقل عمومی با ماشین‌های شخصی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود و غیرقانونی  است.

وی حفظ  امنیت جامعه را مقوله‌ای غیرقابل‌اغماض خواند و خاطرنشان کرد:  باید با متخلفان در سطح شهر برخورد قانونی شود، زیرا حفظ امنیت مسافران در اولویت سازمان‌های امنیتی و انتظامی شهر بوده و نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

عزتی ادامه داد: متأسفانه شاهد تبلیغات اسنپ و ماکسیم به‌صورت گسترده در سطح  شهر هستیم و با اینکه تبلیغات تاکسی‌های اینترنتی طبق ماده 203 راهنمایی و رانندگی ممنوع است اما شاهد نقض قانون هستیم.

 وی سهم تاکسی‌های اینترنتی را در حمل‌ونقل عمومی را ناچیز دانست و تأکید کرد: البته باید به این نکته نیز توجه کنیم که اقبال عمومی بر استفاده از حمل‌ونقل عمومی بوده و سهم تاکسی‌های اینترنتی در سفرهای درون‌شهری ناچیز است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">