ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نحوه سهامداری مشترکان مخابرات

| چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۴:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران جزییات سهامدار شدن بیش از 38 میلیون مشترک تلفن ثابت و همراه دولتی را اعلام کرد.

صابر فیضی در گفت‌وگو با فارس در خصوص نحوه انصراف و بازپس گیری ودایع توسط مشترکان نیز گفت: افرادی که تمایلی به سهامدارشدن در شرکت مخابرات ایران ندارند می توانندبه دفاتر مشترکین تلفن همراه مراجعه و نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند و به این وسیله عدم تمایل خود را برای سهام‌‏دار شدن شرکت ارتباطات سیار اعلام کنند.مشترکان تلفن ثابت نیز می‌توانند با شماره 190 تماس گرفته و از جزئیات این امر آگاه شوند.

وی افزود: مشترکان تلفن ثابت در صورت تمایل برای انصراف از دریافت سهام می‌توانند با مراکز تلفن خود مراجعه و اقدام به تکمیل فرم مربوطه کنند.

وی ادامه داد: کسانی که منصرف شده اند مبلغ ودیعه مثلا 290 هزار تومانی تلفن همراه خود را دریافت خواهند کرد و سیم کارت دولتی از این افراد پس گرفته و دوباره با قیمت روز فعلا 288هزارتومان فروخته خواهد شد.

فیضی گفت: کسانی که سیم کارت جدید را دوباره از مخابرات خریداری کنند سهامدار مخابرات خواهند شد.

وی اظهارداشت: وقتی که سهام مشترکان تلفن ثابت و همراه از طریق بورس واگذار شود سهامداران می توانند این سهام را خرید و فروش کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: سهامداران مخابرات می توانند طبق قانون تجارت در مجمع عمومی شرکت حضور یابند.

وی تأکید کرد: طبق قانون به سهام مشترکان تلفن همراه و ثابت دولتی سود سالانه تعلیق خواهد گرفت.

فیضی با اشاره به رسیدگی واگذاری سهام 33 شرکت مخابراتی در بورس در هیأت عالی واگذاری گفت: پیش بینی می کنیم که سهام شرکت مخابرات ایران در شهریورماه در بورس عرضه شود.

در همین رابطه وفا غفاراین رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران به فارس گفت: حجم دارایی‌های مخابرات حدود 13 هزار میلیارد تومان است که از این میزان کمتر از 4 هزار میلیارد تومان مربوط به ودایع مشترکان است.

وی در خصوص به روز نشدن سهام مشترکان مخابرات اظهار داشت: به دلیل اینکه نرخ مکالمه در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا بسیار کمتر و ارزانتر است و نیز مشترکان از زمان پرداخت ودیعه تاکنون هزینه ای کمتری برای مکالمه پرداخته اند بنابراین این سهامها به روز نشده اند.

وی ادامه داد: افرادی که نزد مخابرات ایران ودیعه تلفن ثابت و همراه دارند بانرخ کمتری مکالمه و صحبت کرده اند. در حال حاضر نرخ مکالمه کسانی که بدون ودیعه با سیم کارت اعتباری صحبت می کنند می‌تواند تا 50 درصد بیشتر باشد.

فیضی تأکید کرد: ارزش مکالمه و پولی که مردم بابت نرخ مکالمه ارزان خود در طی سال هایی که مشترک مخابرات ایران بوده اند بسیار بیشتر از نرخ ودیعه ای است که به مخابرات پرداخته اند.

وی تصریح کرد: فرم ابتدایی که مشترکان برای دریافت تلفن ثابت و همراه پرکرده‌اند و نزد مخابرات است به عنوان شرایط قرارداد میان آنها و مخابرات است.

مخابرات در ایران بسیار ارزان است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر این که ارزش واقعی سهام مشترکین تلفن همراه در بورس به مراتب بیشتر از ارزش مادی آن است، گفت: با ورود شرکت ارتباطات سیار به بورس، به سهام مشترکین سالیانه سود تعلق می‌‏گیرد.

دکتر وفا غفاریان ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تبدیل شرکت مخابرات ایران به سهامی عام و تبدیل ودایع تلفن همراه مشترکین به سهام، اظهارداشت: مشترکین درصورت عدم تمایل می‌‏توانند به ادارات خدمات مشترکین تلفن همراه مراجعه و نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند و به این وسیله عدم تمایل خود را برای سهام‌‏دار شدن شرکت ارتباطات سیار اعلام کنند.

وی، ادامه داد: به این ترتیب ودایع مشترکینی که تمایل به سهام ندارند کماکان مانند گذشته به عنوان ودیعه باقی خواهند ماند و در صورت قطع اشتراک مبالغ ودایع از سوی مخابرات عودت داده می‌‏شود.

دکتر غفاریان، با اشاره به سودآوری شرکت ارتباطات سیار، خاطرنشان کرد: ودایع مشترکینی که به عنوان سهام شرکت ارتباطات سیار وارد بورس می‌‏شود بر اثر تغییرات بورس افزایش یا کاهش می‌‏یابد؛ اما ارزش واقعی این سهام به مراتب بیشتر از ارزش مادی آن است.

وی، به مشترکین تلفن همراه توصیه کرد که حتی المقدور نسبت به تبدیل به سهام ودایع خود موافقت کنند و گفت: ارزش سهام مشترکین روزانه تغییر می‌‏کند؛ اما سالانه به آن سود تعلق می‌‏گیرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص هزینه تلفن همراه در کشور، گفت: ما از لحاظ ارزانی قیمت تلفن همراه چهارمین کشور دنیا هستیم و به جرات می‌‏توان گفت مخابرات در کشور ما بسیار ارزان است.

وی، ادامه داد: مشترکین که نسبت به صورت حساب کارکرد تلفن همراه خود معترض هستند می‌‏توانند از طریق دفاتر خدمات ارتباطی ریز مکالمات خود را دریافت کرده که در صورت اشتباه به شرکت ارتباطات سیار اعلام نمایند.

  • ۸۶/۰۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">