ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نظارت بر تکفا به خوبی اعمال نشده است

| سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۸۵، ۰۶:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

یکی از کارهای مهم کشور این است که در کنار تعریف پروژه به نظارت پروژه ها هم همان اندازه اهمیت داده شود که اگر این اتفاق بیافتد اتصال شرکتهای خصوصی با بخش دولتی ثمر بخش خواهد بود.

"حمید شهریاری" دبیر شورای عالی اطلاع رسانی در گفت و گو با خبرنگار موج، گفت: سیاست تکفا در دور قبل به این شکل بوده که پروژه ها را در معرض عموم قرار دهد تا رسانه ها و مردم در خصوص پیشرفت پروژه ها اظهار نظر کنند.

وی افزود: پروژه هایی که در قالب طرح تسما تعریف و طراحی می شوند حتما نظارت جدی بر روند پیشرفت پروژه ها از شروع تا پایان پروژه خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: پروژه های قدیم طرح تکفا قراردادهایی دارند که دولت موظف است طبق آن قراردادها پیش رود و آن مقدار که دست ما هست بر آن نظارت خواهیم کرد و آن مقدار هم که مربوط به گذشته بوده و تمام شده مبتنی بر عملکرد سابق و سیاستهای پیشین عمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات تکفا در دور قبل این بوده که بسیاری از پروژه ها بذر پاشی شده که برای به ثمر رسیدن این بذرها هم زمان و هم بودجه کافی لازم است .

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی گفت:با عنایت جدی دولت و با سرمایه گذاری جدید در این حوزه می توان سهم IT را در دستگاههای دولتی بیشتر کرد.

وی افزود: مبالغی که در وزارتخانه ها هزینه شده باید خود مسوولین وزارتخانه ها در خصوص نحوه چگونگی هزینه کردن آن جوابگو باشند و تکفا فقط در جهت تخصیص دهی و اینکه این پول باید در این کار هزینه شود و این کار در طرح جامع دیده شده است یا خیر نظر می دهد .

وی اظهار کرد: تکفا در خصوص انجام پروژه توسط چه شرکت و با چه مبلغ و کیفیتی این کار صورت می گیرد دخالتی ندارد و خود دستگاههای باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هیچ تصمیمی در جهت کند و کاو در خصوص میزان پیشرفت پروژه ها و اینکه آیا پول های تخصیص داده شده طرح تکفا به درستی هزینه شده یا خیر، گفت: ما مشکلات گذشته را در حال حاضر نمی خواهیم برجسته کنیم و بیشتر درصدد هستیم که ببینیم با شرایط موجود چه سیاستی را باید در پیش بگیریم.

شورای عالی اطلاع رسانی در آینده ای نزدیک با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی نشستی را برگزار می کند تا راهکار درستی را برای نظارت بر پروژه های جدید و قدیم اتخاذ کند.

به گفته "شهریاری" اگر بودجه های تخصیصی برنامه محور شود و خود سازمان مدیریت به عنوان ناظر وارد عرصه شود مشکلات پروژه ها نیز به این ترتیب مشخص و مرتفع می شود.

  • ۸۵/۰۳/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">