ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نقش استان‌ها در امنیت سایبری تبیین شود

| دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۵:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

کائینی بر تبیین نقش استان‌های کشور در حوزه سایبری تأکید کرد و گفت: حوزه سایبری از مهمترین موضوعات در حوزه پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

به گزارش شبستان سردار «محمد رضا کائینی» در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه حوزه سایبری یکی از مهمترین مقولات در حوزه پدافند غیرعامل است گفت: در این حوزه تنها به مرکز کشور بسنده شده است.

معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید براینکه هر یک از استان‌های کشور در زمینه پدافند غیرعامل سایبری مهم هستند ادامه داد:  این در حالی است که استان‌های ما بسیار در زمینه پدافند غیرعامل سایبری توانمند و مهم محسوب می‌شوند و باید نقش آن‌ها را در این حوزه مهم پدافندی تبیین کنیم.

کائینی آموزش‌های جزئی و مختصر در حوزه پدافند غیرعامل سایبری را فاقد اثر دانست وافزود: باید در این حوزه بیش از این‌ها کار شود.

معاون پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه استان‌های کشور باید نقش خود را در حوزه سایبری به نحو مطلوبی ایفا کنند اظهارداشت: به مقوله آموزش در تقویت این حوزه بیش‌ازپیش تمرکز کنند.

وی تصریح کرد: باید مسائل اساسی را در سطح کشور حل و فصل کرد که در این زمینه آموزش بسیار اهمیت دارد و در این راستا سرمایه‌گذاری‌های خوبی نیز از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور صورت گرفته که تعریف رشته‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها یکی از این موضوعات با هدف ارتقای آموزش‌ها است.

کائینی با بیان اینکه با توجه به نگاهی که مقام معظم رهبری نسب به پدافند غیرعامل دارند، پدافند غیرعامل با فرهنگ‌سازی و آموزش مناسب آرام آرام جایگاه مورد انتظار خود به دست خواهد آورد اضافه کرد: در حال حاضر، سازمان پدافند غیرعامل کشور، همکاری خوبی با سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از جمله آموزش و پرورش داشته و از طریق شبکه شاد و در قالب درس آمادگی دفاعی، بستری را برای آموزش همگانی پدافند غیرعامل فراهم کرده است. ‌

معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور باابراز خرسندی از اینکه  دستگاه‌های اجرایی پای کار بوده و همکاری خوبی با سازمان پدافند غیرعامل دارند افزود:  باید با هم‌افزایی کارهای ویژه‌ای در حوزه مصون‌سازی زیرساخت‌های اصلی کشور انجام شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">