ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگرانی آمریکا از پیشرفت چین در هوش مصنوعی

| جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۰۸:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

کمیسیون امنیت ملی آمریکا در حوزه هوش مصنوعی هشدار داد در صورت عدم سرمایه گذاری جدی داخلی، چین تا یک دهه دیگر پیشتاز جهان در حوزه هوش مصنوعی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، بر اساس تازه‌ترین گزارش این کمیسیون در مورد تحولات هوش مصنوعی در آمریکا، تهدید چین در این زمینه کاملاً جدی است و این کشور با سرعت در حال ارتقای قابلیت‌های خود در این بخش است.

در بخشی از این گزارش ۷۵۰ صفحه‌ای تصریح شده که چین از توانمندی، استعداد و جاه طلبی لازم برای پیشی گرفتن از آمریکا و تبدیل شدن به رهبر جهان در حوزه هوش مصنوعی تا یک دهه دیگر برخوردار است و اگر ایالات متحده در این زمینه سرمایه گذاری جدی نکرده و توانمندی‌های رایانه‌ای خود را ارتقا ندهد با خطر جدی مواجه خواهد شد.

در ادامه گزارش مذکور هشدار داده شده که هوش مصنوعی خطر تهدیدهای ناشی از حملات سایبری و انتشار اخبار جعلی را تشدید می‌کند و در این زمینه روسیه و چین به طور جدی آمریکا را تهدید می‌کنند.

استفاده محدود از حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی تنها نوک کوه یخ را به ما نشان می‌دهد. تشدید بحران‌های جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا و گرمایش زمین همکاری برای مقابله با این تهدید امنیت ملی را ضروری کرده است.

در این گزارش که زیر نظر اریک اشمیث مدیرعامل سابق گوگل و رئیس کمیسیون مذکور تهیه شده، از دولت آمریکا خواسته شده تا ۴۰ میلیارد دلار در حوزه تحقیق و توسعه مرتبط با هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند.

  • ۹۹/۱۲/۱۵

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">