ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگرانی غرب از گسترش جنگ سایبری روسیه

| دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناسان غربی از یک کلیک موس و تصور گسترش جنگ سایبری روسیه وحشت دارند.
به گزارش سایبربان؛ کارشناسان معتقدند که نشانه‌های بیشتری در حال ظهور است که روسیه از ابزارهای دیجیتالی برای به راه انداختن جنگ با اوکراین در ارتباط با اشکال فیزیکی مرسوم‌تر استفاده می‌کند؛ این شامل استفاده از حملات سایبری هدفمند است. معاون سرویس امنیت اوکراین (SSU) اظهار داشت که مسکو مسئول تقریباً 1200 حمله سایبری و سایر حوادث مهم سایبری در 3 ماه اول سال 2023 بوده است.

جی‌پی پرز اِچِگوین (JP Perez-Etchegoyen)، مدیر ارشد فناوری «Onapsis»، در گفتگو با «Digital Journal» درخصوص انواع فعالیت‌های مرتبط با روسیه اظهار داشت : «اختلال و ناآرامی سیاسی می‌تواند تأثیر گسترده‌ای بر بقیه جهان داشته باشد. امنیت سایبری در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اولویت‌دار سازمان‌ها است، زیرا نقض داده‌ها و حملات سایبری به طور غیرقابل انکاری در حال افزایش است و هکرها به طور فزاینده‌ای پیچیده و مداوم می‌شوند. اگر کسب‌وکارها می‌خواهند در برابر موج سایبری مقاومت کنند و دفاع‌های مناسب را به کار گیرند، باید تدابیری را در نظر بگیرند.»

وی افزود که برای جلوگیری از خطرات و تأثیرات یک حمله سایبری، کسب‌وکارها باید به محیط امنیت سایبری فعلی خود نگاه کنند، به‌ویژه در رابطه با برنامه‌های کاربردی حیاتی تجاری‌شان که اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

او از نظر فعالیت‌هایی که شرکت‌ها می‌توانند در نظر بگیرند، توصیه کرد : «برنامه‌های کاربردی حیاتی برای مجرمان سایبری هدف بسیار جذابی هستند زیرا برای عملیات‌های روزمره ضروری هستند. اگر تداخل با آن بر تداوم کسب‌وکار تأثیر بگذارد و اگر داده‌های حساس به سرقت رفته یا غیرقابل دسترس شود، می‌تواند عواقب مخربی نه تنها برای خود کسب‌وکار، بلکه برای مشتریان، تأمین‌کنندگان و شرکای آن داشته باشد.»

به گفته اِچِگوین، هوش تجاری و به اشتراک گذاری اطلاعات نیز اهمیت دارند؛ فناوری‌های کنونی نیز باید مورد استفاده قرار گیرند : به این ترتیب، سازمان‌ها باید بتوانند نه تنها تهدیدات را شناسایی کنند و به سرعت به آنها پاسخ دهند، بلکه هر گونه آسیب‌پذیری را شناسایی کنند و کاهش دهند تا از حفاظت از داده‌های حیاتی تجاری اطمینان حاصل کنند.

وی ضمن تأکید بر پیشی گرفتن از اقدامات عوامل جنایتکار و دولت‌های سرکش مدعی شد : «با اتخاذ فناوری‌هایی که امکان مدیریت یکپارچه تهدید، ریسک و انطباق را در کل سازمان فراهم می‌کنند، کسب و کارها قادر خواهند بود به جای اقدامات واکنشی و امنیت سایبری، پیشگیرانه اقدام کنند. فرهنگ شرکتی نیز مهم است، همراه با اینکه همه سهم خود را در شرکت ببینند. تبدیل امنیت سایبری به یک مسئولیت جمعی مشترک بین همه، علاوه بر ادغام راه‌حل‌های امنیت سایبری قوی، کلید تضمین ایمنی و امنیت سازمان‌ها در سراسر بریتانیا خواهد بود.»

  • ۰۲/۰۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">