ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، از اثر مخرب بازی‌های رایانه‌ای با محتوای نامناسب بر ذهن کودکان و نوجوانان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی محمد رجبی گفت: پویش کودکان سایبری از شنبه آغاز خواهد شد. والدین عزیز می‌توانند با دنبال کردن کانال رسمی پلیس فتا در سامانه شاد، برنامه‌های مربوط به این پویش را دنبال کنند. پلیس فتا به سوالات مخاطبان پاسخ خواهد داد. همچنین آزمونی برای سنجش مهارت‌های فرزندپروری در عصر دیجیتال نیز طراحی شده است که والدین می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی افزود: بر اساس آمار منتشر شده از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ما در ایران حدود ۳۴ میلیون گیمر داریم که درگیر بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی هستند. نکته نگران کننده این است که از ۱۵ بازی پرطرفدار، حدود نیمی از آن‌ها حاوی محتوای بزرگسال هستند. در روز کودکان ۷ تا ۱۱ سال حدوداً ۱ ساعت و نیم از وقت خود را به بازی اختصاص می‌دهند. لذا باید مراقب مخاطرات این موضوع باشیم.

رجبی اظهار داشت: ما در سه حوزه در خصوص بازی‌های رایانه‌ای شاهد خطرات جدی هستیم. اولین حوزه اعتیاد اینترنتی است. این اعتیاد بچه‌ها را پرخاشگر و مستعد ارتکاب به جرم می‌کند. همچنین ما در بازی‌های اینترنتی به هیچ وجه نمی‌دانیم که با چه کسی هم بازی می‌شویم.

وی در ادامه گفت: در حوزه بازی‌های پرطرفدار ما شاهد بازی GTA هستیم که برچسب پشت آن نشان‌دهنده این است که این بازی حاوی محتوای بزرگسال است. این محتوا نوجوانان ما را در خطر جدی محتواهای نامناسب قرار می‌دهد. همچنین بازی‌هایی که تحت عنوان بازی‌های دخترانه ارائه می‌شوند، سبک زندگی غربی را ترویج می‌دهند.

رجبی ضمن طرح راهکارهایی برای والدین گفت: در دنیا نسبت به بازی‌های رایانه‌ای کودکان و نوجوانان حساسیت ویژه‌ای وجود دارد و این مختص به کشور ما نیست. در کشور ما نیز یک نظام رده بندی سنی توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده است. والدین باید این نظام توجه کنند. بعضاً نظام رده‌بندی که توسط دیگر کشورها طراحی شده، مورد تأیید ما نیست، چرا که رده‌بندی متناسب با فرهنگ هر کشور بومی‌سازی می‌شود.

وی افزود: پشت هر بازی علائمی وجود دارد که نشان دهنده محتوای آن است که آن را پیکتوگرام می‌خوانند. لذا والدین باید این قسمت را حتماً بررسی کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نظام راهنمایی انتخاب بازی را مطالعه کنند. همچنین در سایت کدومو نیز می‌توان از محتوای بازی با خبر شد. در ادامه لازم است که والدین کنسول بازی را با دانلود اپلیکیشن مربوطه بر روی گوشی خود کنترل آن را به دست بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">