ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هراس بانکداران آمریکا از شبکه‌های اجتماعی

| جمعه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۵:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

اقتصاد ایران: بانک‌های ایالات متحده رسانه‌های اجتماعی را به عنوان یک تهدید، نه یک ابزار بازاریابی، بررسی کرده و آن را به برنامه‌های مدیریت ریسک خود اضافه می‌کنند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، بانکداران در حال تشدید مدیریت ریسک، نظارت و رویه‌های اضطراری در مورد استفاده از رسانه‌های اجتماعی هستند.

به گفته هفت مدیر و تحلیلگر صنعت بانکداری، مدیران در اتاق‌های هیئت مدیره سراسر ایالات متحده، در حال طراحی برنامه‌هایی برای مقابله با تهدیدات آنلاین از جمله شایعات پیرامون سلامت بانک‌ها هستند که می‌تواند منجر به خروج سپرده‌ها یا فشار بر سهام شود.

این اقدام پس از شکست بانک سیلیکون ولی صورت گرفت. در آن اتفاق توئیت هایی  که سلامت مالی این بانک را زیر سوال می برد و باعث شد مشتریان قبل از شکست بانک در 10 مارس(19اسفند 1401)، در هر ثانیه یک میلیون دلار از حساب های خود بیرون بکشند.

گرگ بکر، مدیر عامل سابق بانک سیلیکون ولی، رسانه‌های اجتماعی را عاملی بی‌سابقه در نابودی بانک ها عنوان کرد. او در شهادت کمیته بانکی سنا نوشت: سپرده گذاران در 10 ساعت 42 میلیارد دلار از بانک سیلیکون ولی برداشت کردند.

اکنون مدیران بانک ها به شرکت های خود دستور داده اند که رسانه های اجتماعی را به برنامه های مدیریت ریسک اضافه کنند. بخش‌های ریسک به بانک‌ها اجازه می‌دهد ریسک‌های مرتبط با اینترنت را اندازه‌گیری کرده و برای آن آماده شوند. بانک‌ها همچنین مشتریانی که در شبکه‌های اجتماعی ابراز شکایت می کنند را پیدا کرده و سریعاً به آن رسیدگی می‌کنند.

اکنون این بانک‌ها از خطرات آگاه و در حال درک این موضوع هستند که باید منابع انسانی بیشتری را به جامعه اختصاص دهند.

  • ۰۲/۰۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">