ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هزینه اینترنت این مطلب 7400 تومان شد!

| يكشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

فرانک باباپور - این مطلب با یک حساب سرانگشتی 7400 تومان برای نویسنده آب خورده است، زیرا با بسته اینترنتی اپراتور تلفن همراهش وارد فضای مجازی شده و اخبار را رصد کرده است تا بتواند این مطلب را بنویسد. شاید خیال کنید 7400 تومان برای اینکه برای جماعتی مطلب بنویسد چیز زیادی نیست، ولی اگر بگویم این پول صرفا خرج خواندن چند توئیت در توئیتر شده است چه؟
روزهای گذشته بحث سر گران شدن قیمت اینترنت بود. اپراتورهای تلفن همراه قیمت‌های بسته‌های اینترنتشان را زیاد کرده بودند و این افزایش قیمت به گفته کاربران فضای مجازی 2 برابر قیمت قبلی بوده است. این اتفاق شبانه، تعجب کاربران را از این افزایش ناگهانی و چندبرابری برانگیخته بود، به‌طوری‌که تعداد زیادی از آن‌ها موجی توئیتری با هشتگ #قیمت_اینترنت و در اعتراض به این افزایش قیمت‌ها راه انداختند. مثلا یکی از کاربران در توضیح آن نوشته بود: «وقتی همه خواب بودند قیمت بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل بدون هیچ اطلاع قبلی دوبرابر شد.»

کاربر دیگری هم پیش‌دستی کرده بود و قبل از اینکه مسئولان تقصیر را گردن مردم بیندازند، خودش علت این گرانی را گردن خودمان انداخته و نوشته بود: «مقصر اصلی خودمونیم. قیمت بسته‌های اینترنتی دوبرابر شده، اون‌وقت وزیر ما هر روز توئیت می‌زنه، ماهم خیلی شیک و مجلسی فیو می‌زنیم و می‌گیم به‌به عجب وزیر هلویی. آقای وزیر محترم ارتباطات، اون از قیمت گوشی اینم از قیمت اینترنت. یک دلیل قانع‌کننده برای افزایش این قیمت‌ها می‌خوایم.»
البته وزیر هم نه بعد از این توئیت، ولی سه‌شنبه هفته قبل، در مصاحبه‌ای دلایلی منطقی را برای افزایش قیمت اینترنت مطرح و اعلام کرده بود تنها اپراتوری می‌تواند قیمت بسته‌های اینترنتی‌اش را افزایش دهد که 4 شرط را رعایت کرده باشد: سرمایه‌گذاری، به‌روز‌رسانی فناوری، استفاده از تولیدات داخلی و ارائه کیفیت خوب و اتفاقا در ادامه هم گفته بود تاکنون چنین اتفاقی در هیچ شرکتی نیفتاده است. از طرف دیگر برخی کاربران علت این افزایش ناگهانی و هماهنگ‌شده را چیز دیگری می‌دانستند، خرجی که مردم باید هزینه‌اش را بپردازند: «همراه اول و ایرانسل در بحبوحه افزایش نجومی قیمت دلار تجهیزات 5G وارد می‌کنند. شوآفش را آذری جهرمی می‌کند، هزینه‌اش را مردم با چند‌برابر شدن هزینه اینترنت می‌پردازند. چه بازی برد-بردی! زیبا نیست؟»

آذری جهرمی با اینکه در توئیتر به شدت فعال است و گاهی خاطرات بامزه‌ای هم تعریف می‌کند، تا زمان نوشتن این مطلب، هیچ واکنشی نشان نداده است، بااین‌حال حسین فلاح جوشقانی، معاون او و رئیس سازمان تنظیم مقررات، در حساب توئیتری‌اش نوشته بود: «بالا بردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، درحالی‌که مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است. برخورد قانونی با اپراتورهای متخلف از صبح با ارسال اخطار آغاز شد. قیمت‌ها باید به قبل بازگردد.» حال سؤالی که ایجاد می‌شود این است که آیا اپراتورها بدون مجوز قیمت‌هایشان را زیاد می‌کنند و منتظر می‌مانند تا برخوردی صورت گیرد و در غیر این صورت به افزایش قیمت ادامه می‌دهند؟ (منبع:شهرآرانیوز)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">