ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همفکری برای جلوگیری از تکرار قطع اینترنت

| يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۳۰ ق.ظ | ۰ نظر

در نشستی که با حضور رئیس اتاق تهران ، معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعدادی از اعضای هیات نمایندگان در اتاق تهران برگزار شد، نمایندگان بخش خصوصی و این وزارتخانه برای جلوگیری از قطع مجدد اینترنت و کاهش زیان‌های ناشی از آن گفت‌وگو کردند.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با رییس اتاق بازرگانی تهران، از تلاش این وزارتخانه برای جلوگیری از تکرار قطع وسیع اینترنت در کشور خبر داد و همراهی و هم‌صدایی با پارلمان بخش‌ خصوصی برای شفاف‌سازی و روشن کردن تبعات و هزینه‌های پیدا و پنهان قطعی اینترنت را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، امیر ناظمی که هفته گذشته نیز به همراه رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در نشست کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران حضور یافته بود، به تازگی نیز در توئیتر از دست‌به‌کار شدن این وزارتخانه برای تدوین لایحه‌ای خبر داده ‌است که قطعی اینترنت را منوط به تصویب آن در مجلس می‌کند.

در نشستی که  در اتاق تهران با حضور تعدادی از اعضای هیات نمایندگان و صاحبان‌نظران حوزه کسب‌ و ‌کارهای دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها برگزار شد، رییس اتاق تهران همسویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با کسب‌و‌کارهای دیجیتال را مورد قدردانی قرار داد و بر تلاش برای کاهش زیان و خسارت‌های ناشی از تصمیمات دولت روی کسب ‌و‌ کار بنگاه‌ها تاکید کرد.

مسعود خوانساری با تاکید بر این که نگرانی‌ها در مورد مواجهه با مسائل امنیتی قابل درک است، عنوان کرد که لازم است میان اتاق بازرگانی و وزارت ارتباطات برای ترسیم چشم‌اندازی از هزینه‌های قطعی اینترنت و تبعات آن بر اشتغال و اعتبار بنگاه‌های فناورانه تعامل صورت بگیرد.

رییس اتاق تهران در همین رابطه، به کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران ماموریت داد تا ضمن برآورد هزینه‌های مالی که کسب‌و‌کارهای مبتنی بر حوزه دیجیتال طی مدت قطعی چند روزه اینترنت دیده‌اند، اندازه بازاری که بنگاه‌های این بخش در اقتصاد کشور ایجاد کرده و به ظرفیت‌های تولیدی و کارآفرینی افزوده‌اند نیز برآورد شده تا از سوی اتاق تهران در اختیار نهادها و مقامات ارشد کشور قرار گیرد. وی همچنین تهیه و تببین راه‌کارهای بخش‌خصوصی برای کاهش خسارات ناشی از قطع اینترنت در کشور را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست هم‌چنین اعضای نمایندگان اتاق تهران و تعدادی از فعالان کسب و کار از برآوردها و نظرات خود را از قطعی سراسری اینترنت بیان کردند تا تصویر روشن‌تری از این وضعیت برای سیاستگذاران این حوزه ایجاد شود.

  • ۹۸/۰۹/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">