ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واردات 13میلیون و 800 هزار دلار گوشی طی 5 ماه

| سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۸۶، ۰۵:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

موبنا - مدیر کل دفتر تعیین ارزش گمرک ایران اعلام کرد ارزش گوشی های وارداتی طی 5 ماهه نخست امسال 13 میلیون و 800 هزار دلار بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تلفن همراه (موبنا) "محمد رضا شیخیان" افزود : حجم واردات گوشی تلفن همراه در سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 31 درصد کاهش یافته است،

وی با بیان این که برغم کاهش واردات قیمت گوشی تلفن همراه روند نزولی داشته است ، اضافه کرد : به طور متوسط امسال در هرماه 825 هزار دلار گوشی وارد کشور شده است.

وی افزود:ارزش واردات گوشی در ده ماه سال 84 با تعرفه 4 درصد بیش از 262 میلیون دلار بود به عبارتی در هر ماه به طور میانگین 2/26 میلیون دلار گوشی وارد شده است .

به گفته وی با وجودی که واردات گوشی تلفن همراه با کاهش قابل توجهی روبرو بوده ، اما درآمد دولت به سه برابر افزایش یافته است.

مدیر کل دفتر تعیین ارزش گمرک ایران درعین حال اضافه کرد : افزایش تعرفه موجب واردات قاچاق گوشی همراه افزایش داشته و بازار کشور شاهد عرضه انواع گوشی بدون گارانتی بوده است.

وی اظهار داشت: کسانی که در 3 ماهه اول سال 85 اقدام به واردات گوشی با تعرفه 4 درصد کرده اند، مشمول مطالبه کسری هستند که گمرک این مطالبات را وصول می کند.

شیخیان همچنین در مورد اختلافات گمرک با برخی از وارد کنندگان قطعات گوشی تلفن همراه گفت: قطعاتی که این شرکت ها وارد کرده اند به اعتقاد کارشناسان گمرک CKD است در حالی که این شرکت ها می گویند SKD است .

وی افزود :به همین دلیل گمرک برای ورود این قطعات تعرفه 54 درصد مطالبه می کند ،اما آنها تعرفه 4 درصدی را عادلانه می دانند که این اختلافات هم اکنون در کمسیون حل اختلاف گمرک جمهوری اسلامی در دست بررسی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت مادیران تولید خود را متوقف کرده،گفت: به نظر می رسد با توجه به کاهش توزیع گوشی های مادیران در بازار و همچنین غیر اقتصادی بودن تولید به دلیل تعرفه بالا و تاخیر در ترخیص محموله های آنها ، بعید نیست که این خبر صحت داشته باشد ،با این مدیران این شرکت باید به این مساله پاسخ دهند.

شیخیان در پاسخ به این سوال که ارزیابی شخصی تان درباره نتایج افزایش تعرفه گوشی همراه به 60 در صد چیست ،گفت: دولت در نظر داشت با اعمال تعرفه بالا به تولید کننده داخلی کمک کند، اما چون این طرح کارشناسی نشده بود ،قاچاق جای واردات رسمی را گرفت .

وی افزود: از طرف دیگر دولت محصولات چین را در بازار که می توانند با هزینه بسیار ناچیز هر روز گوشی های جدید تری را وارد بازار کنند، نادیده گرفته بود.

  • ۸۶/۰۶/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">