ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات و دریغ از یک فراخوان

| يكشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - با قطع شدن اینترنت در شبانگاه 25 آبان 98 تقریبا بیشتر کسب‌وکارهایی که حتی در داخل کشور هم میزبانی می‌شدند دچار مشکل شدند، هرچند ساعاتی بعد مشکل برخی از آنها برطرف شد و خدمات‌رسانی‌شان ادامه پیدا کرد. اما همچنان گزارش‌های جسته و گریخته‌ای از کسب‌‌وکارهای متعددی به گوش می‌رسید که با مشکلات جدی در اثر قطعی اینترنت مواجه شدند.


عدم دسترسی آژانس‌های مسافرتی به بلیت‌های خارجی، اختلال در تایید نسخه بیماران در برخی داروخانه‌ها، چالش برخی از فعالان حوزه بورس، مشکلاتی که برای تامین و عرضه سوخت ایجاد شد و از دسترس خارج شدن گوگل، تنها برخی از نمونه‌های تبعات قطع اینترنت برای مردم و کسب‌وکارها بود.
اما مشکل بزرگ‌تر در این حوزه سردرگمی این کسب‌وکارها برای رفع فوری مشکلات و از آن مهم‌تر خلا نهادی بود که پذیرای جمع‌آوری و برطرف کردن این موانع باشد.
ناگفته پیداست که در نگاه نخست متولی اینترنت کشور وزارت ارتباطات  و زیرمجموعه‌های آن یعنی شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند. این در حالی است که وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌هایش در مدت قطعی اینترنت (حداقل تا لحظه نگارش این یادداشت) هیچ فراخوان یا اطلاعیه‌ای خطاب به کسب‌وکارهای اینترنتی به منظور شناسایی و رفع مشکلات این‌گونه کسب‌وکارها منتشر نکردند. در حالی که انتظار می‌رفت چه با ادامه قطع اینترنت و چه با اتصال مجدد آن، این مشکلات به سرعت جمع‌آوری و احصا می‌شد تا نسبت به رفع نقایص در زمان قطعی اینترنت و یا در آینده اقدام شود.
اتفاقی که البته رخ نداد و اساسا بسیاری از اقشار و کسب‌وکارهای مرتبط با اینترنت نمی‌دانستند مشکل خود را به کجا و چگونه ارجاع دهند تا شاید راهکارهایی ولو به صورت موقت برای ایشان در نظر گرفته شود تا از میزان لطمات و خسارات مادی و معنوی به آنها کاسته شود. این اتفاق اما برخی کسب‌وکارها که حتی در داخل کشور میزبانی می‌شدند، را نیز شامل شد و گزارش‌هایی از قطع و وصل مکرر خدمات آنها نیز منتشر شد.
به هرحال همچنان از وزارت ارتباطات و زیرمجمو‌عه‌هایش انتظار می‌رود تا از طریق راه‌اندازی یک سامانه مشخص این مشکلات را به ویژه در خصوص ارایه‌دهندگان خدمات عمومی و دولتی شناسایی و رصد کنند تا شاهد تکرار این قبیل مشکلات نباشیم.
به خصوص که شنیده می‌شود سناریوهایی مبنی بر ادامه مدل موجود و رفع نواقص احتمالی در آینده نیز روی میز برخی دستگاه‌ها و مسوولان است.(منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">