ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر جدید ICT رسماً آغاز به کار کرد

| سه شنبه, ۸ شهریور ۱۳۸۴، ۰۵:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

سعید کریمی- پتانسیل‌های نهفته و به حرکت درنیامده در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهر، محمد سلیمانی وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مراسم معارفه خود گفت: از تمامی مدیران می‌خواهم تا پتانسیل‌های نهفته در وزارت ارتباطات را معرفی کنند تا بتوانیم با استفاده از بستر فناوری اطلاعات آنها را فعال کنیم.

وی افزود: از کسانی که در بخش‌های تولید داخل یا ورود تجهیزات به داخل کشور فعالیت دارند، خواهش می‌کنم تنها به فکر سود شخصی نباشند و عرق ملی را زنده کنند.

وی با اشاره به آماری که در خصوص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارایه می‌شود گفت: تا کنون فعالیت‌های گسترده و بسیار خوبی صورت گرفته است که این حرکت باید ادامه پیدا کند.

وی افزود: در برنامه پنج ساله چهارم توسعه ظرفیت تلفن ثابت باید به دو برابر افزایش یابد و نرخ نفوذ تلفن همراه از زیر 10 درصد کنونی باید به 35 درصد افزایش یابد که این امر به همت بالا نیاز داشته و باید تمام پتانسیل‌های درونی و بیرونی وزارتخانه فعال شود و تحقق این امور تلاش خستگی ناپذیر می‌طلبد.

وی در بخش دیگری از سخنان خودگفت: دور از شأن ملت ایران است که در فضا حضور نداشته باشند.

وی افزود: این مقوله هزینه بر است و همانند تکنولوژی هسته‌ای به عنوان ضرورت ملی و همه جانبه به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: قدم‌هایی در این راستا برداشته شده اما باید به صورت جدی‌تر پیگیری شود که این امر به پشتوانه مجلس و عزم ملی نیاز دارد و ما آن را به عنوان محور اصلی در دولت پیگیری خواهیم کرد.

براساس این گزارش پیش از سخنان محمد سلیمانی وزیر ارتباطات، سید احمد معتمدی وزیر پیشین فناوری اطلاعات و ارتباطات طی سخنانی گفت: شاید تنها نقطه ضعف ما شبکه تلفن همراه تهران است.

وی با بیان این مطلب که در هنگام آغاز به کار خود با این حوزه آشنایی کامل داشته و تمامی آمار و ارقام لازم را در دو هفته نخست جمع‌آوری و مورد بررسی قرار داده است گفت: تعداد تلفن ثابت در آن زمان 9 میلیون شماره بود که بعد از گذشت چهار سال و نیم به 18 و نیم میلیون شماره رسیده است.

وی افزود: ظرفیت تلفن ثابت 800 هزار عدد بود که بعد از این مدت به 7 میلیون شماره رسیده است و همچنین تعداد کاربران اینترنت از 200 هزار کاربر به بیش از 6 میلیون کاربر رسیده است.

وی با بیان این مطلب که ساختار جدید برای محکم‌تر شدن به حمایت نیاز دارد خاطر نشان کرد: طرح بحث خصوصی سازی نیز از دیگر اقدامات اساس و زیربنایی انجام شده به شمار می‌رود که براساس برنامه سوم توسعه انجام شده است.

وی افزود: این بخش‌ها ضربه‌پذیرتر از بخش‌های دولتی هستند و نیاز به پشتیبانی دارند. لذا توصیه می‌کنم این بخش همچون گذشته مورد تقویت، هدایت و حمایت بیشتر قرار گیرد.

معتمدی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اعتقاد دارم دکتر سلیمانی بهترین انتخاب در دولت جدید به شمار می‌رود.

  • ۸۴/۰۶/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">