ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: یکپارچه سازی سامانه نسخه الکترونیک در ۶ ماه اول امسال رقم می‌خورد.
رضا مظهری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: سامانه نسخه الکترونیک هم اکنون با بیش از ۶۸ درگاه اجرا می‌شود که ۶۵ درگاه متعلق به بخش خصوصی است و به علت کاربر پسند بودن برای پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: ۳ درگاه را هم سازمان‌های بیمه سلامت تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح ایجاد کرده است و پشت این سیستم بخشی هست که که جریان اطلاعاتی را هدایت می‌کند.

مظهری گفت: مشکل کنونی این است که این درگاه‌ها یکسان نیستند و یک سری اطلاعات به سمت بیمه نیرو‌های مسلح و یک سری به سمت تامین اجتماعی و سلامت می‌رود از این رو ما باید یک سرویس واحد ایجاد کنیم تا داده‌ها و جریان اطلاعات در یک سامانه هدایت شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: برای همین ما به بیمه سلامت اختیار دادیم تا این سرویس واحد را ایجاد کند، چون بیمه سلامت طبق قانون از ابتدا متولی ایجاد پایگاه واحد بیمه‌ای است تا در نهایت پایگاه بیمه‌ای سلامت به وسیله وزارت بهداشت نظارت و اداره شود.

مظهری گفت: ما شروع کار را با یک سیستم پیش می‌بریم و بقیه سازمان‌ها خود را با این سرویس منطبق خواهند کرد تا فرایند نسخه الکترونیک در یک درگاه واحد دنبال شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: در نهایت کل فرآیند به بخش خصوصی سپرده خواهد شد و فقط نظارت بر عهده بخش دولتی که وزارت بهداشت است خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">