ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: در تعداد پرونده‌های مربوط به فیشینگ کاهشی روی نداده زیرا اجباری‌شدن استفاده از رمز پویا هنوز عملی نشده است.
سرهنگ تورج کاظمی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سؤال که آیا با آغاز استفاده از "رمز پویا" از دی ماه سال جاری، پرونده‌های مربوط به فیشینگ شاهد کاهش بوده یا خیر، اظهار کرد: در تعداد پرونده‌های مربوط به فیشینگ کاهشی روی نداده زیرا اجباری شدن استفاده از رمز پویا هنوز عملی نشده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: افرادی که برای پرونده‌های مربوط به فیشینگ به پلیس فتا مراجعه می‌کنند هنوز از رمز پویا استفاده نکرده‌اند.

وی درباره اعلام معافیت تراکنشهای زیر 100 هزار تومان در استفاده از رمز پویا و تأثیر این معافیت بر تعداد پرونده‌های فیشینگ، گفت: شاید برای مجرمان به‌صرفه نباشد که به‌خاطر مبالغ کمتر از 100 هزار تومان، چنین ریسکهایی را انجام دهند و احتمالاً شاهد کاهش پرونده‌های فیشینگ باشیم.

این مقام انتظامی متذکر شد: بیش از یک سال است که از بانک مرکزی خواستیم استفاده از رمز پویا را به سرانجام برساند اما ظاهراً زیرساختهای بانکها برای اجرای این کار دچار مشکلاتی است.

به گزارش تسنیم، "فیشینگ" راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره 16رقمی عابربانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به‌سرقت می‌برند، شبکه‌های اجتماعی، سایتهای حراجی و درگاه‌های پرداخت آن‌لاین نمونه‌ای از ابزارهای الکترونیکی ارتباطات هستند.

  • ۹۸/۱۱/۱۲

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">