ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر امور خارجه روسیه جامعه جهانی را به تدوین قوانین بین‌المللی رفتار در حوزه سایبری فراخواند.

 وزیر امور خارجه روسیه از جامعه جهانی خواست تا قوانین بین‌المللی و جامعی در مورد رفتار در فضای سایبری تدوین گردد. 

سرگئی لاوروف در یکی از مقالات خود برای مجله «روابط اقتصادی خارجی» روسیه نوشت خسارتی که حملات سایبری در سال 2019 به اقتصاد دنیا وارد کرده از سوی مجمع جهانی اقتصاد 2.5 تریلیون دلار برآورد شده و تا سال 2022 ممکن است به 8 تریلیون دلار برسد. براین اساس، در صورت فقدان مقررات بین‌المللی رفتار در فضای سایبری، توسعه پایدار اقتصادی اجتماعی، علمی و فنی همه کشورها آسیب‌پذیر خواهد بود.

این احتمال نیز وجود دارد که بشر به یک رویارویی تمام‌عیار در فضای آنلاین کشیده شود، رویاروریی‌ای که نگه‌داشتن آن در چارچوب محلی به دلیل ماهیت فرامرزی ابزارهای ارتباطی مدرن و وابستگی متقابل اقتصادهای ملی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه معتقد است امروزه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات اغلب با اهداف مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل مورداستفاده قرار می‌گیرند. 

به گفته لاوروف، برخی کشورها نیز علناً از حقوق خود برای تهاجم سایبری پیشگیرانه علیه رقبای بالقوه خود و تأسیسات زیربنایی آن‌ها خبر می‌دهند. 

به باور وی، مدت‌هاست زمان آن فرارسیده که جامعه جهانی در مورد اینکه چگونه متمدنانه و بدون وارد آمدن خسارت به حقوق و آزادی بشر از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات استفاده کرده و فعالیت کشورها را در این حوزه تنظیم کند، نتایج درخوری ارائه دهد. 

منبع: سایبربان

  • ۹۹/۰۷/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">