ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چین هم به گردشگران اینترنت طبقاتی می‌دهد؟!

| چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

با گذشت یک سال از اعلام رسمی ارائه سیم‌کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی و حاشیه و سروصداهایی که به پا کرد، ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری گفته که تعدادی سیم‌کارت بدون فیلتر به اینفلوئنسرها، رسانه‌های خارجی و مقامات جهانی برای شناختن بهتر ایران داده شده است!
تبیان - این طرح اسفند سال 1401 مطرح و با مخالفتهای زیاد مردم و کاربرانی روبه‌رو شد که آن را تبعیض خواندند و به کاپیتولاسیون شباهت دادند، همان موقع وزارت ارتباطات اعلام کرد که این طرح در حد پیشنهاد بوده و هنوز درباره تصمیم‌گیری نشده است!

سیم‌کارت بدون فیلتر به شرط گذرنامه
اما در طول این یک سال مشخص نیست چه گذشته که نگرانی‌های مسئولین به گردشگران خارجی باعث شده تا طرح فروش سیمکارتهای گردشگری تصویب شود و سود این ماجرا در اصل به جیب چه کسی میرود؟
جدا از غلط بودن اصل طرح، آقای مسئول دوست دارد هر بار با کلماتش جنجال به‌پا کند طوریکه در حاشیه جلسه هیئت دولت دلش برای اینفلوئنسرهای دعوت شده به ایران می‌سوزد و توضیح می‌دهد که بندگان خدا باید سیمکارت بدون فیلتر داشته باشند تا به راحتی بگویند در ایران چه خبر است؟
ضرغامی در مصاحبه‌هایش نمک به زخم میزند و با نگرانی از رونق افتادن بازار گردشگری می‌گوید:" تا گفتم سیم کارت بدهند، همه حمله می‌کنند، این هیچ ربطی به کاپیتولاسیون ندارد، بلکه این نیاز اولیه گردشگر است! گردشگران خارجی چگونه با این فیلترینگ کنار بیایند؟"
حالا ما از آقای ضرغامی می‌پرسیم که آیا با سیمکارت بدون فیلتر گردشگری، مشکل فیلترینگ و کندبودن سرعت اینترنت برای مردم ایران هم حل می‌شود؟ یا فقط نگران برآورده شدن نیاز اولیه گردشگر‌ان‌تان هستید؟
آیا گردشگران رایج چینی که به ایران می‌آیند در کشورشان برنامه‌های فیلترشده ندارند؟ مسئولین آنجا هم نگران ارسال عکسهایی از تفریحات و یادگاری‌های گردشگران خود به خانواده‌شان هستند؟ یا فقط در ایران رسم مهمان‌نوازی جاری‌ست!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">