ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارت‌ هوشمند ملی کلید دولت الکترونیکی

| چهارشنبه, ۷ دی ۱۳۹۰، ۰۲:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فن‌آوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: کارت‌های هوشمند ملی علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک شناخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال، حمید پارسایی با بیان این مطلب اظهار داشت: این امر در سال‌های اخیر به طور جدی در دستور کار دولت‌ها قرار گرفته است و دولتمردان نیروهای خود را در راه تحقق چنین شرایطی بسیج کرده‌اند و در صدد برآمد‌ه‌اند که فرآیندهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را با کمک فناوری نوین ارتباطات و اطلاعات اصلاح کرده و از این طریق به شیوه کارآمدتری به ارائه خدمات به شهروندان بپردازند.

وی تصریح کرد:به دلیل ماهیت وظایفی که بر عهده سازمان ثبت احوال است از جمله ثبت وقایع حیاتی چهارگانه و برخورداری از اطلاعات غنی انسانی می‌تواند به عنوان موتور محرکه توسعه نظام اداری و مبنای زیرساخت دولت الکترونیک قرار گیرد.

معاون فن‌آوری اطلاعات و آمار جمعیتی خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک بدون توجه به زیرساخت‌های امنیتی لازم مانند شناسایی افراد جامعه به صورت منحصر به فرد، صدور اسناد الکترونیکی غیر قابل انکار و جعل، شبکه انتقال امن اطلاعات، مراکز صدور گواهینامه دیجیتالی و مانند آن قابل اجرا نیست.

وی گفت: در همین راستا نیاز به ایجاد زیرساخت‌های لازم و استفاده از مفاهیمی مانند امضای دیجیتال ضروری است.

پارسایی با بیان این نکته که سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع امور هویتی کشور است افزود: سازمان ثبت احوال برای تسریع در روند ایجاد دولت الکترونیک در نظر دارد تا کارت‌های ملی هوشمند را جایگزین کارت‌های ملی فعلی کند.

وی تصریح کرد:دولت الکترونیک به معنای فراهم کردن شرایطی است که دولت‌ها بتوانند خدمات خود را به صورت شبانه روزی و در تمام ایام هفته به شهروندان ارائه کنند.

  • ۹۰/۱۰/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">