ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناسان: حملات هکری بسیار ارزان شده است

| جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند هزینه انجام یکی از متداول‌ترین حملات هکری موسوم به «دی او اس» کاهش چشمگیری یافته و سهولت انجام آن نیز افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، بررسی‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد انجام حملات دی او اس با سوءاستفاده از محصولات ناایمن مورد استفاده برای اتصال به اینترنت روز به روز در حال گسترش است و هزینه این حملات نیز آنقدر کاهش یافته که تقریباً هر فردی در جهان می‌تواند آن را تأمین کند.

حملات دی او اس مبتنی بر کنترل لشگری از ابزار قابل اتصال به اینترنت توسط هکرها و بهره‌گیری از آنها برای ایجاد ترافیک اینترنتی فزاینده بر روی سایت‌های هدف به منظور از دسترس خارج کردن آنها است. این اختلال در یک دهه اخیر به طور گسترده صاحبان مشاغل را تهدید کرده و سو استفاده از آن بعد از شیوع ویروس کرونا نیز بیشتر شده است.

یافته‌های مؤسسه امنیتی دیجیتال شادو نشان می‌دهد هزینه هر حمله دی او اس از ۲۵ دلار در سال ۲۰۱۷ به تنها ۷ دلار در سال جاری میلادی کاهش یافته و پیچیدگی‌های فنی این کار نیز کمتر شده است. همچنین این حملات را می‌توان به راحتی برای مدت چند دقیقه تا چند ساعت برنامه‌ریزی کرد.

یکی از دلایل فنی کاهش شدید هزینه حملات دی او اس، همه گیر شدن ابزار و وسایل مبتنی بر اینترنت اشیا است که در اکثر موارد کاربران آنها به دلیل بی توجهی از کلمات عبور پیش فرض این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و همین امر موجب می‌شود هکرها به راحتی کنترل ابزار یادشده را برای حملات دی او اس در دست بگیرند.

  • ۹۹/۰۸/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">