ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش قیمت اینترنت بی تاثیر بود

| چهارشنبه, ۲ آبان ۱۳۸۶، ۰۱:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی کشور گفت: کاهش ‪ ۳۰‬درصدی قیمت پهنای باند در سال جاری باعث کاهش قیمت اینترنت برای مردم نشده است.

"مسعود ریاضیات" روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌تی ایرنا افزود: این موضوع دلایل متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به پایین بودن قیمت خرید عمده پهنای باند نسبت به قیمت خرید خرد آن اشاره کرد.

وی اظهار داشت: تعداد شرکت‌های بزرگ ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی محدود است و تعداد بسیاری از ارایه‌دهندگان اینترنت برای مردم را شرکت های کوچک تشکیل می‌دهند.

وی توضیح داد: به همین تغییر قیمت توسط شرکت‌های کوچک بر بازار خدمات اینترنتی تاثیرگذارتر است اما به دلیل اینکه قیمت پهنای باند به خاطر استفاده کمتر این شرکت‌ها نسبت به شرکتهای بزرگ ‪ ۴‬برابر گرانتر است، این شرکت‌ها قادر به کاهش قیمت اینترنت خود نیستند.

وی تاکید کرد: باید تفاوت قیمت پهنای باند برای شرکت‌های کوچک و شرکت‌های بزرگ عادلانه بوده و بیشتر از دو برابر نباشد در صورتی که در حال حاضر این تفاوت چهار برابر است.

به عقیده وی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید مانند وزارت راه و ترابری عمل کند، اینترنت باید به راحتی شاهراه‌ها و بزرگراه‌ها در دسترس و اختیار مردم باشد.

رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی اظهار داشت: وزارت راه‌وترابری، بزرگراه‌ها و شاهراه‌ها را با استفاده از بودجه دولت راه‌اندازی می‌کند، و تنها هزینه آسفالت و تعمیر بزرگراه‌ها را از طریق مردم تامین می‌کند.

ریاضیات ادامه داد: وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت نیز باید گسترش هر چه بیشتر فیبرنوری را با استفاده از بودجه دولت انجام دهد تا اینترنت نیز نظیر شاهراهها و بزرگ راهها به راحتی و با قیمت بسیار کم در دسترس مردم باشد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: قیمت پایین اینترنت و در دسترس بودن آن سبب پیشرفت و رونق تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک و رشد تمامی فعالیت های اقتصادی دیجیتالی در کشور می‌شود.

  • ۸۶/۰۸/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">