ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستمزد مدیرعامل شرکت اپل پس از کاهش حدود 23 درصدی ارزش بازار این شرکت 40 درصد در سال جدید به نسبت سال قبل کاهش داشته است.

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک،  شرکت اپل تصمیم گرفت دستمزد «تیم کوک» مدیر عامل این شرکت را در سال جاری نسبت به سال قبل بیش از ۴۰ درصد کاهش دهد، زیرا محاسبه دستمزد و غرامت را بر اساس توصیه خود کوک تنظیم می کند.

این شرکت در بیانیه‌ای که منتشر کرد، گفت که کل مطالبات مورد نظر کوک ۴۹ میلیون دلار برای سال ۲۰۲۳ است، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۸۴ میلیون دلار رسیده بود.

دستمزد سال جدید تیم کوک شامل حقوق پایه سه میلیون دلاری، تشویقی  شش میلیون دلاری - هر دو بدون تغییر نسبت به سال قبل - و همچنین 40 میلیون دلار جوایز سهام است.

این شرکت گفت که کوک از تغییرات در حقوق مالی خود حمایت می‌کند. در سال ۲۰۲۲، کوک بسته غرامت ۹۹.۴ میلیون دلاری دریافت کرد که حدود ۱۵.۴ میلیون دلار بیشتر از بسته مورد نظر بود.

در سال ۲۰۲۱، تیم کوک، ۹۸.۷ میلیون دلار دریافت کرد. ۳ میلیون دلار از این مبلغ حقوق پایه بود و اکثریت قریب به اتفاق آن از  پاداش بلاعوض سهام شرکت به ارزش ۸۲.۳ میلیون دلار بود.

تغییرات دستمزدها در شرکت اپل پس از کاهش حدود ۲۳ درصدی ارزش بازار  این شرکت طی سال گذشته، در بحبوحه انتظارات درباره فشار در تولید و فروش دستگاه‌های «آی‌فون» و با توجه به تصویری تاریک از چشم‌انداز اقتصاد جهانی صورت گرفته است.

در مارس گذشته شرکت  اپل برای سهامداران در خصوص حقوق مدیران یک رای گیری مشورتی انجام داد که ۶.۲۱ میلیارد سهم به بسته حقوقی مدیران اجرایی رای مثبت دادند و ۳.۴۴ میلیارد سهم مخالف آن بود.

اپل گفت که کمیته پاداش‌های ویژه این شرکت بازخورد سهامداران، عملکرد شرکت و توصیه کوک درباره اصلاح حقوق خود با توجه به بازخوردهای دریافتی را لحاظ کرده است.

تیموثی دونالد کوک زادهٔ یکم نوامبر ۱۹۶۰  مدیر بازرگانی آمریکایی است که از سال ۲۰۱۱ مدیر عامل شرکت اپل است.

قرنطینه کارخانه‌های تأمین‌کنندگان شرکت اپل در چین، مشکلات زنجیره تأمین و رکود اقتصاد جهانی از جمله عوامل تأثیرگذار در کاهش قیمت سهام این شرکت بودند.

تیم کوک در حال حاضر با ۱.۷ میلیارد دلار دارایی در باشگاه میلیاردرهای مجله فوربز قرار دارد.

  • ۰۱/۱۰/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">