ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کسپرسکی: تحت کنترل دولت روسیه نیستیم

| سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۵ ق.ظ | ۰ نظر

شرکت امنیتی روسی کسپرسکی که نگران است به علت برخی اتهامات درباره همکاری با دولت روسیه بازار آمریکا را از دست بدهد، از افشای کدهای منبع تولیدات خود خبر داد.
فارس- یوجین کسپرسکی می گوید برای رفع هرگونه شبهه و اثبات اینکه شرکت کسپرسکی اسب تروای جاسوسان روسی نیست، حاضر است کدهای منبع تولیدات این شرکت را افشا کند. رییس کسپرسکی می گوید که حتی حاضر است به کنگره آمریکا برود و در این زمینه شهادت بدهد. وی افزوده که برخی دولت ها این شرکت را تحت فشار گذارده اند تا حملات سایبری انجام دهد. اما وی اصرار دارد که کسپرسکی هرگز نباید تسلیم این خواسته ها شود. وی افزوده که شبکه رایانه ای کسپرسکی به گونه ای طراحی شده که سوءاستفاده کارکنان شرکت از آن ممکن نباشد و هر کس تنها در حد نیاز به آن دسترسی دارد. البته مشخص نیست این نوع اظهارنظرها تا  چه حد در جلب رضایت دولت آمریکا موثر واقع شود. برخی نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال به تصویب رساندن قانونی برای ممانعت از همکاری کسپرسکی با وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا هستند. استدلال آنها این است که کسپرسکی با دولت روسیه در ارتباط است و بعید به نظر می رسد افشای کدهای منبع تولیدات کسپرسکی بتواند تغییری در نظر این افراد ایجاد کند. 

  • ۹۶/۰۴/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">