ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کشف یک مزرعه رمزارز با مصرف برق یک نیروگاه

| يكشنبه, ۹ آبان ۱۴۰۰، ۰۴:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز معادل هزار مگاوات برق نیروگاه از طریق الگوی بار مصرفی و اطلاعات مردمی کشف شده که بیش از ۵۶ درصد از کشفیات توسط گزارش‌های مردم صورت گرفته است.
به گزارش تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از راهکارهای وزارت نیرو این بوده که برای استخراج کنندگان مجاز شرایطی را فراهم کند که بتوانند از انرژی تجدیدپذیر استفاده کنند و تهاتر انرژی داشته باشند و به محض آماده شدن این طرح و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت این طرح را در اختیار دولت برای تصویب قرار می‌دهیم.

سخنگوی صنعت برق از تکمیل 70 درصدی ذخایر سوخت نیروگاه‌های کشور خبر داد و گفت: انتظار می‌رود این همکاری با وزارت نفت ادامه داشته باشد تا با تامین مناسب سوخت و همکاری خوب مشترکان، زمستان امسال را بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده پشت سر بگذاریم.

رجبی مشهدی از افزایش 450 میلیون لیتری ذخایر نفت گاز مایع نیروگاه‌ها نسبت به زمان مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در حال حاضر روند سوخت رسانی به نیروگاه‌ها خوب بوده و انتظار می‌رود این همکاری با وزارت نفت همچنان ادامه داشته باشد تا با تامین مناسب سوخت و همکاری خوب مشترکان زمستان امسال را بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: سوخت اصلی نیروگاه‌های حرارتی که تامین کننده اصلی برق کشور هستند، گاز است و پس از آن نفت گاز به عنوان سوخت پشتیبان استفاده می‌شود.

رجبی مشهدی از آمادگی صنعت برق کشور برای مقابله با حملات سایبری خبر داد و گفت: یکی از مسائل مهمی که در هر کشوری پیش‌بینی می‌شود آمادگی برای مقابله با حملات سایبری است که در صنعت برق ایران نیز در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

سخنگوی صنعت برق در خصوص آخرین وضعیت پرداخت خسارات مشترکان برق گفت: با توجه به این‌که مشترکان اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند، در سریع‌ترین زمان پرداخت‌ها صورت می‌گیرد و پیگیر این موضوع هستیم.

وی افزود: اقدامات خوبی در حوزه بیمه صنعت برق به منظور پرداخت خسارات مشترکان ناشی از خاموشی‌های اخیر صورت گرفته است اما تاکنون قرارداد منعقد نشده اما فرض بر این است که اوایل آذرماه شرکت بیمه مشخص شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق تصریح کرد: براساس برنامه زمانبندی قرار شده که تا پیک سال آینده 3600 مگاوات نیروگاه در مدار بهره‌برداری قرار گیرد و ظرف چهار سال آینده بتوانیم 15 هزار مگاوات نیروگاه را وارد مدار کنیم.

وی ادامه داد: همچنین با سرمایه گذاری بخش خصوصی حدود 10 هزار مگاوات توسط صنایع انرژی‌بر تامین می‌شود و 10 هزار مگاوات نیز در بحث مدیریت بار ذخیره خواهیم کرد لذا در مجموع 40 هزار مگاوات می‌توانیم برای تامین برق کشور فراهم کنیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شناسایی تولیدکنندگان غیرمجاز رمزارز گفت: تاکنون 220 هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز معادل هزار مگاوات برق نیروگاه از طریق الگوی بار مصرفی و اطلاعات مردمی کشف شده که بیش از 56 درصد از کشفیات توسط گزارش‌های مردم صورت گرفته است.

  • ۰۰/۰۸/۰۹

ماینینگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">