ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبرداری اپرا در سه کشور

| دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت اپرا که مدعی عرضه یک مرورگر اینترنتی ایمن است، حالا به اجرای طر‌ح‌هایی متهم شده که موجب نقض حریم شخصی و امنیت کاربران می‌شود.
کلاهبرداری اپرا در سه کشور جهان

به گزارش فارس به نقل از انگجت، بررسی‌های موسسه هیندربرگ نشان می‌دهد که شرکت اپرا برنامه‌هایی را برای اجرا در سیستم عامل اندروید طراحی کرده که موجب نقض سیاست‌های فروشگاه گوگل پلی در زمینه حفاظت از حریم شخصی کاربران هستند.

برنامه‌های یادشده که CashBean، OKash، OPay  و OPesa نام دارند، کاربرانی در کشورهای هند، کنیا و نیجریه را هدف قرار داده‌ و برای دریافت وام طراحی شده‌اند. اما این وام‌ها نرخ بهره بالایی دارند و شیوه بازپرداخت آنها به گونه‌ای است که موجب ایجاد مشکلات فراوان برای کاربران می‌شوند.

در شرایطی که ادعا می‌شود با استفاده از این برنامه‌ها می‌توان وام‌های با نرخ بهره ۳۳ درصد یا کمتر دریافت کرد، اما گاهی نرخ بهره وام‌های یادشده به رقم حیرت آور ۴۳۸ درصد هم می‌رسد ودر حالی که ادعا می‌شود زمان بازپرداخت این وام ها ۹۱ تا ۳۶۵ روز است، افراد در عمل بین ۱۵ تا ۲۹ روز برای بازپرداخت آنها وقت دارند.

در صورتی که افراد نتوانند طی مدت زمان مشخص شده وام دریافتی را بازپس بدهند،نرخ بهره به ۸۷۶ درصد افزایش می‌یابد و اپلیکیشن‌های یادشده با ارسال پیام‌هایی تهدیدآمیز برای افراد موجود در فهرست تماس هر کاربر موجب آزار و اذیت می شوند. اپرا هنوز واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده است.

  • ۹۸/۱۰/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">