ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گلدکوییست بازان وبلاگ دار

| چهارشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۸۴، ۱۰:۲۲ ق.ظ | ۲ نظر

این روزها اگر کلمه " گلدکوییست " (‪ (Goldquest‬را در موتورهای جستجوگر مانند گوگل و یاهو جستجو کنید با تعداد زیادی از وبلاگها و سایتهای ایرانی مواجه می‌شوید که به این موضوع پرداخته‌اند.
" گلد کوییست " یا " کوییست اینترنشنال "(‪ (Quest International‬یکی از بزرگترین شرکتهای تجاری شبکه‌ای(‪ (Network Marketing‬می‌باشد که دفتر اصلی آن در هنگ کنگ واقع شده است.
این شرکت به بازاریابی شبکه‌ای به شکل هرمی و زنجیره‌ای پرداخته و یکی از بازارهای اصلی آن منطقه خاورمیانه است.
مطابق با نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر، وبلاگهای ایرانی گلدکوییستی هم ردیف سایتهای اصلی شرکت گلدکوییست و در رتبه‌های برتر قرار می‌گیرند.
وبلاگهای فارسی زبان مربوط به گلدکوییست را می‌توان به دو دسته موافقان و مخالفان این شبکه تقسیم‌بندی کرد که هر یک از آنها به تبلیغ عقاید و نظرات خود پرداخته‌اند.
تعداد بالای بازدیدکنندگان وبلاگهای طرفدار گلدکوییست نشان‌دهنده موفقیت این ابزار در سامان دهی اعضای شبکه و ارتباط آنها با یکدیگر است.
این وبلاگها که‌بیشتر روی سرویسهای وبلاگ " پرشین بلاگ " و " بلاگفا " قرار دارند مطالب آموزشی و آخرین اخبار مربوط به فعالیت شبکه گلدکوییست را بین اعضا، زیرمجموعه‌ها و گروههای خود در شهرها و دانشگاههای مختلف کشور منتشر می کنند.
سایتهای " ب - تیم " به آدرس ‪ b-team.blogfa.com‬و " فول ساپورت " به آدرس ‪ goldquest-ltd.persianblog.com‬از جمله فعالترین وبلاگهای گلدکوییستی هستند که لینک تعداد زیاد دیگری از سایتها و وبلاگهای فعال بازاریابی شبکه‌ای در آنها موجود است.
در این میان برخی وبلاگهای پر بیننده‌وجود دارد که به مخالفت با شبکه‌های هرمی و ارایه دلایل و شواهد خود در این زمینه پرداخته‌اند.
وبلاگ " بازاریابی چند سطحی " فعالترین وبلاگ مخالف گلدکوییست به شمار می‌آید که در آن یک کارشناس که دارای مدرک دکتری در رشته ریاضی است به بررسی علمی فعالیت شرکتهای هرمی بخصوص گلدکوییست پرداخته است.
در این وبلاگ به‌آدرس ‪ antigq.persianblog.com‬باانواع مقالات و استدلالهای علمی و ریاضی مواجه می‌شوید که وجود شبکه‌های زنجیره‌ای و وارد شدن به آنها را زیر سوال برده است.
" امید نقشینه ارجمند" ، نویسنده وبلاگ " بازاریابی چند سطحی " با درج کاریکاتور مربوط به گلدکوییست مخالفت خود را با فعالیت چنین شبکه‌هایی اعلام و آنها را به مثابه " کلاه برداران زنجیره‌ای " معرفی کرده است.
در کاریکاتور گلدکوییست که دارای شهرت خاصی است تصویر مربوط به کارتون داستان " پینوکیو " وجود دارد که در آن دو شخصیت دیگر این داستان یعنی " روباه مکار" و " گربه نره " در حال فریب دادن پینوکیو برای وارد شدن به شبکه گلدکوییست هستند.
یکی‌از نقاط قابل توجه در این وبلاگ بررسی وضعیت قانونی بازاریابی شبکه‌ای در کشورهای دیگر است به‌طوریکه در یکی از این مقاله‌ها می‌خوانیم که در دو کشور آمریکا و کانادا نه تنها از این فعالیتها حمایت نمی‌شود بلکه به شدت جلوی رشد این قبیل شبکه‌های اقتصادی ناسالم گرفته می‌شود.
استفتاء‌از مراجع تقلید درمورد مشروعیت فعالیت شبکه‌های هرمی نیز از جمله پر بیننده‌ترین صفحات اینترنتی به دست آمده در نتایج جستجو می‌باشد.
سایت مربوط به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر " آیت الله صانعی " یکی از این صفحات پر بیننده است که در آن آیت الله صانعی فعالیت چنین شبکه‌هایی را حرام دانسته‌و اظهار داشته‌است: این قبیل فعالیتها موجب عدم رشد استعدادها می‌باشد و باید به دنبال تلاش و فعالیتهای اقتصادی از راه‌های مشروع رفت.
با وجودی که شرکت مخابرات ایران به دستور قوه قضاییه‌سایت شرکت گلدکوییست و سایر سایتهای وابسته به آن را فیلتر کرده اما هنوز این دستور درباره وبلاگها و سایتهای ایرانی مروج گلدکوییست اجرا نشده است.
یک کارشناس موتورهای جستجوگر اینترنتی در این زمینه به ایرنا گفت: وجود وبلاگهاو سایتهای ایرانی‌در نتایج حاصل ازجستجوی عباراتی مانند" ‪"Goldquest‬ یا " ‪ " Network Marketing‬گویای توجه زیاد ایرانیان به این قبیل موضوعات است.
" مهدی رودکی " افزود: وجود لینکهای متعدد به سایتها و پر بیننده بودن آنها از جمله دلایل بالا بودن رتبه سایتها در نتایج موتورهای جستجوگر است.
وی تصریح کرد: وجود وبلاگها و سایتهای ایرانی در نتایج برتر جستجوها نشان می‌دهد که فقط در کشور ما موضوع گلدکوییست تا این حد جدی گرفته شده است در حالیکه در کشورهای دیگر اعتبار چندانی برای آن قایل نیستند.

  • ۸۴/۰۹/۲۳

نظرات  (۲)

من یکی از گروههای پر کار گلد کوییست را پیدا کرده ام به من بگویید باید چه کار کنملطفا سریعتر برایم ایمیل بزنید چون انها مرا رها نمی کنند -------------------------------------- شما می توانید سریعاً موضوع را با پلیس در میان بگذارید
سلام من 10سال پیش کار میکردم که دولت آنرا غیر قانونی اعلام کرد حالا یکی پیداشده ازم شکایت کرده 2روز دیگه نوبت دادگاه دارم لطفا راهنمایم کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">