ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یاهو سبب مجادله واشنگتن و مسکو شد

| جمعه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۵، ۰۱:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

ادعای آمریکا مبنی بر حمله هکری سازمان یافته از روسیه علیه سامانه اینترنتی یاهو، سبب مجادله دیپلماتیک دو کشور و واکنش جدی مسکو شد.

به گزارش ایرنا، وزارت دادگستری آمریکا با اعلام اینکه اقدام هایی برای هدف قرار دادن دهها میلیون ایمیل شهروندان این کشور در سامانه یاهو انجام شده، این موضوع را به روسیه نسبت داده و اعلام کرده که بزرگ ترین اقدام تاکنون بوده است.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز جمعه در سخنانی که از تلویزیون پخش شد، گفت: ناممکن است که سازمانی روسی از جمله سازمان امنیت فدرال مبادرت به چنین اقدامی کند.
خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز دیروز در نشست هفتگی خود اعلام کرد: مسکو بر خلاف مطرح کنندگان اتهام، چنین اقدام غیرقانونی در فضای مجازی انجام نمی دهد.
وی افزود: این اتهام واقعا مضحک است، روسیه تعهدات خود را در زمینه امنیت اطلاعاتی و فضای سایبری اجرا می کند.
از زمان طرح این اتهام که اقدام هایی هکری برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا با هدف شکست هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات و رقیب دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی از روسیه انجام شده، روابط دو کشور پرتنش تر شده است.
با وجود بارها رد این ادعاها از سوی مسکو، باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در آخرین روزهای مسئولیت خود که 20 ژانویه سال جاری پایان یافت، 30 دیپلمات روسیه را اخراج کرد.
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل منصوب شده دولت ترامپ در ادامه سیاست های ضدروسی دولت اوباما نیز به تازگی اعلام کرده است که ما همچنان به هیچ عنوان نمی توانیم به روسیه اعتماد کنیم.
روابط دو کشور از اوایل سال 2014 با سیاست های دولت سابق آمریکا به دلیل اوضاع اوکراین به تیرگی و رویارویی کامل در قالب تحریم ها و حتی تقابل خاموش نظامی در شرق اروپا و شماری از جمهوری های سابق شوروی نزدیک روسیه رسید و در بدترین حالت از زمان فروپاشی شوروی (سال1991) قرار گرفته است.

  • ۹۵/۱۲/۲۷

یاهو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">