ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

15 شهریور؛ آخرین مهلت تلگرام طلایی

| يكشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای عالی فضای مجازی روز گذشته و در جریان بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ گفت: به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا 15 شهریور مهلت داده‌ایم تا فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام را متوقف کند.

ستاد خبری الکامپ 24 - ابوالحسن فیروزآبادی گفت: طرح مرکز ملی فضای مجازی خروج از انحصار تلگرام بود. برای برخی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها تکالیفی تعیین شده بود که تقریبا همه دستگاه‌ها در این حوزه همکاری خوبی با مرکز ملی فضای مجازی داشته‌اند.

وی افزود: درباره این که می‌گویند کمک به فیلترشکن‌های ایرانی انجام می‌گیرد، چنین بحثی وجود ندارد. ممانعت از فعالیت فیلترشکن‌ها در کشور برعهده شرکت زیرساخت است که باید برای ایمن‌سازی  شبکه مخابراتی کشور با دقت بیشتری انجام دهد و این اواخر نقص‌هایی دیده می‌شود. امیدواریم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرایط پیش از یک ماه اخیر بازگردد و به همان میزانی که باید جلوی فیلترشکن‌ها را می‌گرفت بگیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: ما از ابتدا در سیاست‌های خروج از انحصار تلگرام، برای دوران گذار پذیرفتیم که تلگرام‌های نسخه فارسی چند ماهی فعال باشند. آخرین مهلتی که به آقایان برای توقف فعالیت هات‌گرام و تلگرام طلایی داده‌ایم 15 شهریور هست و امیدواریم تا این تاریخ این موضوع صورت بگیرد.

فیروزآبادی درباره رتبه‌بندی شرکت‌های انفورماتیک که بر عهده شورای منحل شده عالی انفورماتیک بود گفت: آقای رییس جمهور نظرشان این بود که این کار توسط دولت انجام گیرد. با وجود پیگیری‌های فراوان، هنوز دولت در این رابطه تصمیم نگرفته است و در آخرین پیگیری ملاحظه شده است که وظایف شورای عالی انفورماتیک مصوبه قانونی مجلس دارد و بنابراین اصلاح آن باید توسط مجلس صورت گیرد.

وی با بیان این که براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، در صورت تخلف کاربر، نباید پلتفرم تنبیه شود گفت: این مصوبه شورا است و قرار شد قوه قضاییه آیین‌نامه‌ای بنویسد که این آیین‌نامه توسط رییس قوه نیز ابلاغ شد و از آن تاریخ نباید شاهد مجرم شناخته شدن پلتفرم به دلیل محتوای مجرمانه کاربران باشیم. مگر این که به صاحب پلتفرم اعلام شود این محتوای مجرمانه را برداد و او این کار را انجام ندهد و در این صورت اگر برندارد مجرم تلقی می‌شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این که بحثی در شورا درباره تعیین یا تغییر مرجع فیلترینگ نشده است گفت: دستور فیلترینگ توسط کمیته تعیین مصادیق مجرمانه یا در صورت وجود شاکی خصوصی توسط قوه قضاییه صادر می‌شود با این حال ما در شورا نظارت داریم که پیام‌رسان‌هایی که مخاطب زیادی در اجتماع دارند دقت بیشتری شود.

فیروزآبادی در پایان گفت: ارزهای مجازی در ایران مجاز خواهند شد اما درباره اینکه چه ارزی باز شود هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">