ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

90 درصد از اسرائیلی‌ها جرایم سایبری را به پلیس گزارش نمی‌کنند.
به گزارش کارگروه بین‌الملل سایبربان؛ متانیاهو انگلمن (Matanyahu Englman)، بازرس ایالتی رژیم صهیونیستی، در کنفرانس سالانه اورشلیم پست (Jerusalem Post) در نیویورک اعلام کرد که 90 درصد از اسرائیلی‌ها جرایم سایبری را به پلیس گزارش نمی‌کنند و مجریان قانون توانایی تعقیب مناسب مجرمان را ندارند.

انگلمن به خالد ابوتومه (Khaled Abu Toameh)، خبرنگار اورشلیم پست، گفت که چگونه امنیت سایبری را در ممیزی‌های خود از سازمان‌های دولتی و مدنی در اولویت قرار داده است.

این ناظر اسرائیلی اظهار داشت که در دوران تصدی خود به عنوان معاون مدیرکل مؤسسه فناوری تکنیون (Technion) متوجه شده که امنیت سایبری بسیار اهمیت پیدا کرده است.

وی افزود :«در سال 2022، اقتصاد جهانی 6 تا 10 تریلیون دلار خسارت ناشی از جرایم سایبری متحمل شده است. ما اولین کنترل‌کننده دولتی هستیم که بخش امنیت سایبری را راه‌اندازی کردیم.»

انگلمن توضیح داد که آنها حتی هکرها را برای بررسی نقاط ضعف استخدام کرده‌اند تا سازمان حسابرسی بتواند زیرساخت‌های امنیتی، برق، مالیات و بهداشت را بهبود بخشد. یک بیمارستان اسرائیلی مورد حمله سایبری قرار گرفت و به مدت یک ماه و نیم فلج شد.

2 اولویت برای انگلمن تداوم کسب و کار و حفظ حریم خصوصی بود؛ بسیاری از کسب و کارها اطلاعات خصوصی در مورد شهروندان دارند. حریم خصوصی غیرنظامیان از پلیس نیز مورد سؤال قرار گرفت، زیرا دفتر کنترل ایالتی به موضوعاتی مانند رسوایی جاسوس‌افزار پگاسوس (Pegasus) متعلق به شرکت اسرائیلی «NSO»، که در آن مجریان قانون متهم به استفاده از نرم‌افزارهای جاسوسی فراتر از وظایف خود برای استراق سمع هستند، توجه می‌کند.

این مقام اسرائیلی تصریح کرد :«ما اکنون به دنبال استفاده از فناوری از سوی مجریان قانون هستیم. چگونه آنها طبق قانون از آن علیه غیرنظامیان استفاده می‌کنند؟ ما نمی‌خواهیم مردم بدون مجوز به تلفن‌های شخصی دیگران نگاه کنند. دفتر من با همکاری نزدیک با همتایان آمریکایی خود کار می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد بهترین شیوه‌ها را از یکدیگر بیاموزند.»

همکاری بین‌المللی کنترلر همچنین به کار مشترک روی ممیزی مرتبط با موضوعات تغییرات آب و هوایی گسترش یافت.

انگلمن، که 2 سال پیش به عنوان رئیس سازمان اروپایی مؤسسات عالی حسابرسی انتخاب شد، گفت که از همتایان منطقه‌ای خود حمایت می‌کند؛ وی خاطرنشان کرد :«ما به عنوان کنترل‌کننده دولتی باید بررسی کنیم که آیا دولت‌ها برای مسائل مربوط به تغییرات آب‌وهوایی آمادگی دارند یا خیر. با همتایان خود روی ارائه‌های کنترل‌کننده‌های کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد «COP28» همکاری می‌کنیم.»

  • ۰۲/۰۳/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">