ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آسیب‌شناسی سایت همسان‌گزینی تبیان

| چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

معاون ساماندهی امور جوانان در بازدید از سایت همسان گزینی تبیان ضمن اشاره به ارزشمند بودن این اقدام از ضرورت آسیب شناسی آن خبر داد.

به گزارش فارس، محمدرضا رستمی در بازید از سایت همسان گزینی تبیان و ارزیابی توانمندی‌های آن گفت: راه اندازی چنین سامانه‌ای ارزشمند بوده و در ضرورت ایجاد آن در جامعه شکی نیست اما مسئله مشخص این است که هنوز در خصوص فعالیت این سامانه شفاف سازی نشده و جایگاه آن در جامعه مشخص نیست.

رستمی ادامه داد: شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین مشکل در راه اندازی این سامانه نبودن زیر ساخت های اولیه بود چرا که ما هنوز در کشور متولی مشخصی برای صدور مجوز اینگونه فعالیت‌ها نداشته و هیچ ارگانی به فعالیت‌های همسریابی و همسان گزینی مجوز فعالیت ارائه نمی‌دهد که این خود شبهه انگیز بوده و به دلیل نبود تکلیف قانونی در این حوزه شفافیت امکان پذیر نبوده است.

معاون ساماندهی امور جوانان مسئله دوم در آسیب شناسی سامانه همسان گزینی تبیان را بعد خانوادگی ازدواج دانست و گفت: ما باید در نظر داشته باشیم که اینگونه فعالیت‌ها نباید به گونه‌ای گسترش یابد که نقش خانواده از بین رفته و حکومت تصمیم بگیرد چه کسی با چه کسی می‌تواند ازدواج کند باید نحوه ورود بخش‌های حاکمیتی، عمومی، نهادهای مدنی و حتی متخصصین مانند مشاوران و.. کاملا شفاف شود.

وی استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه را مؤثر دانست و گفت:  آسیب دیگر موجود در این سامانه عدم همکاری مشخص بین تبیان و وزارت ورزش و جوانان است و هیچ گونه همکاری رسمی و مستند در این خصوص یافت نشده است و در زمینه مشاورین و متخصصین این سامانه که مهمترین بخش به حساب می‌آیند نیز متاسفانه با دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده هماهنگی صورت نپذیرفته است.

رستمی با این حال فعالیت سامانه همسان گزینی تبیان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ما کمک خواهیم کرد که بهتر از قبل فعالیت کند و باید در نظر داشت که سیاست ما تمام جریان های جامعه را شامل می شود و ما باید کمک کنیم تا افراد دیگری هم که در این حوزه کار می‌کنند فعال شده و در چارچوب قانونی فعالیت کنند. سایت همسان گزینی تبیان در چند سال اخیر به صورت جدی در زمینه همسریابی فعالیت می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">