ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آگهی کار در منزل کلاهبرداری است

| دوشنبه, ۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتای گلستان گفت: آگهی هایی که با ذکر «کار در منزل با مجوز پلیس فتا» بوده کلاهبرداری است.
به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سعید تجری اظهارکرد: روند وقوع جرایم اینترنتی افزایشی است و جرم کلاهبرداری هم بیش از یک سوم جرائم سایبری را در استان گلستان به خود اختصاص داده و در این میان کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های جعلی در برخی سایت‌ها، به دلیل عدم احراز هویت کاربران، بخش زیادی از این جرائم را شامل می‌شوند.

رئیس پلیس فتای گلستان گفت: اخیراً افراد مالباخته از افرادی شکایت دارند که با انتشار آگهی‌های تبلیغاتی تحت عنوان کار در منزل در سایت‌های درج آگهی و حتی شبکه‌های اجتماعی برای جلب اعتماد شهروندان در آگهی‌های خود از عنوان (تأییدیه از پلیس‌فتا) استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم در برخورد با این آگهی‌ها باید هوشیار بوده و به خاطر داشته باشند که پلیس فتا هیچ گونه مجوزی برای فعالیت تجاری، فرهنگی وغیره در بستر اینترنت صادر نمی‌کند و آگهی‌های تبلیغاتی که با درج کردن مجوز از پلیس فتا در فضای مجازی فعالیت دارند؛ کلاهبرداری است.

تجری توصیه کرد: فضای مجازی با توجه به گستردگی که دارد افراد زیادی را درگیر خود کرده و چه بسا عده‌ای هم هستند که از ناآگاهی کاربران نهایت سو استفاده را می‌برند، لذا هموطنان به راحتی به افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند، اعتماد نکنند و فریب ترفندهای کلاهبرداران را نخورند.

  • ۰۱/۱۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">