ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتحاد دو شرکت برای مبارزه با هرزنامه ها

| شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۸۶، ۱۲:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - هرزنامه ها به چنان معضل بزرگی تبدیل شده اند که شرکت های امنیتی و سازمان های فعال در حوزه فن آوری اطلاعات، چاره ای جز اتحاد و همکاری های مشترک، به منظور جلوگیری از انتشار آنها نخواهند داشت.

شرکت Panda Security، تولید کننده بزرگ فن آوری ها و نرم افزارهای امنیت اطلاعات، و شرکت Cloudmark، به عنوان مهمترین سازمان اراته دهنده خدمات امنیتی در حوزه تبادلات پست الکترونیک،‌ به منظور جلوگیری از انتشار هرزنامه ها و‌ به ویژه پیشگیری از نفوذ آنها، در محیط های سازمانی بزرگ و شبکه های محلی گسترده، با یکدیگر متحد می شوند.

بنابر گزارش فایننشال میرور، این دو شرکت در چارچوب اتحاد راهبردی اخیر، علاوه بر ادغام فن آوری های امنیتی خود، سخت افزارهای مشهور امنیت شبکه با عنوان Panda GateDefender را به سیستم های نوین ضد هرزنامه و ضد کلاهبرداری های آنلاین مجهز می کنند.

این سیستم های پیشرفته که توسط شرکت Cloudmark، طراحی و ابداع شده اند، بر اساس اطلاعات دریافتی از بزرگترین شبکه امنیتی اطلاعاتی فعال در 163 کشور جهان و به صورت real-time عمل می کنند و قادرند کلیه هرزنامه ها و تهدیدات امنیتی موجود در تبادلات پست الکترونیک، و حتی موارد بسیار جدید را ردیابی و پاکسازی نمایند.

آنتونیو لوپز مدیر بخش امنیت اطلاعات سازمانی در پاندا، همکاری شرکت های بزرگ امنیتی را اقدامی مناسب در جهت پیشگیری از انتشار و نفوذ هرزنامه ها، به ویژه در سرورهای پست الکترونیک دانسته و اظهار داشته است:

\"هرزنامه ها اکنون به اذعان اغلب شرکت ها و کارشناسان امنیتی، 85 تا 90 درصد نامه های الکترونیک مبادله شده در سرتاسر جهان را تشکیل داده و به یک معضل بزرگ در دنیای فن آوری اطلاعات، تبدیل شده اند. با توجه به این مسئله همکاری مشترک و اتحاد شرکت های بزرگ امنیتی، قطعاً در مقابله با این

مشکل، راهگشا و مؤثر خواهد بود.\"

لازم به ذکر است که اجرای حملات مخرب رایانه ای، اشغال بیش از حد پهنای باند، کاهش سرعت فعالیت های شبکه و حجم ذخیره سازی اطلاعات، انباشتن صندوق های پست الکترونیک از نامه های بیهوده و فاقد ارزش و نیز کاهش بازده شغلی کارکنان سازمانی از مهمترین تبعات منفی هرزنامه ها در سازمان ها و ادارات محسوب می شود.

منبع خبر: Financial mirror http://www.financialmirror.com/more_news.php?id=9036
ترجمه: اسماعیل ذبیحی

  • ۸۶/۰۹/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">