ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ادامه کلاهبرداری با پیامک جعلی ثنا

| يكشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از دستگیری عامل کلاهبرداری با ترفند ارسال پیامک جعلی ثنا، خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی روز یکشنبه گفت: با وصول مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه شاکیان پرونده از طریق پیامک جعلی در دام مجرمین سایبری گرفتار شده‌اند، موضوع به لحاظ حساسیت در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

سرهنگ اکبر نصرتی ادامه داد: در این ترفند فرد یا افراد خاطی با ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی، کابران را فریب داده و با وادار نمودن آنان به کلیک بر روی لینک موجود در متن پیامک جهت مشاهده ابلاغیه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

این مقام مسئول گفت: به منظور پیشگیری از وقوع موارد مشابه و افزایش تعداد قربانیان، موضوع پیگیری و با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به هویت معلوم، در یکی از شهرستان‌ها دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

پلیس فتا: پیامک جعلی ثنا همچنان قربانی می‌گیرد

وی افزود: متهم پرونده با فریب اعضای خانواده خود و با استفاده از تلفن همراه آنان، پیامک‌هایی را با مضمون ابلاغ الکترونیک قضایی به دیگران ارسال کرده که از این طریق توانسته بود به اطلاعات حساب بانکی 111 نفر از شهروندان دسترسی یابد.

سرهنگ نصرتی با اشاره به اینکه پیامک اصلی سامانه ثنا از سرشماره‌های شخصی ارسال نمی‌شود، به شهروندان هشدارداد: جهت پیشگیری از گرفتاری در دام افراد کلاهبردار، به هیچ عنوان به پیامک‌های ارسالی از منابع ناشناس توجهی نکرده و از کلیک بر روی لینک‌ها خودداری کنند.

  • ۰۱/۰۵/۳۰

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">