ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر تاثیر مثبت ورود دادستانی به قیمتگذاری مسکن در برخی وبسایت‌ها، گفت: مشاوران املاک عامل گرانی مسکن نیستند. این نوع دیدگاه باید اصلاح شود.

به گزارش تسنیم، مصطفی‌قلی خسروی با اشاره به این‌که فعالیت مجموعه های دانش بنیان در کشور بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: ایجاد مجموعه های مبتنی بر دانش در بخش مسکن کشور بسیارمفید است اما باید با مجموعه هایی که متاسفانه از واژه های دانش بنیان در جهتی خلاف بر رسالت خود استفاده می کنند مقابله کرد.

وی ادامه داد: اتحادیه مشاوران املاک از اپلیکیشن ها و فعالیت های نوآورانه در حوز ه مسکن حمایت می‌کندف اما این مجموعه ها باید از قوانین و اصولی خاص پیروی کنند در نتیجه از آشفتگی در بازار جلوگیری به عمل آید.

وی در عین حال افزود: متاسفانه برخی ازسایت ها با ارائه قیمت های غیر واقعی بازار مسکن را دچار تشویش کرده اند که خوشبختانه با دستور دادستانی قیمت گذاری در این سایت ها ممنوع شد و بلافاصله پس ازچند روز تاثیر مثبت این اقدام در بازار مشاهده شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که برخی وبسایت‌های مسکن با رعایت قوانین و اپلیکیشن ها توانایی کنترل قیمت در بازار را دارند، یادآور شد: هم‌اکنون پایه شفافیت در حوزه املاک کد رهگیری است که با مراجعه به این سامانه می توان شاهد شفافیت در قیمت‌گذاری‌ها بود.

خسروی ادامه داد: سال گذشته جهش قیمت مسکن را شاهد بودیم و طبق آمار 31 درصد تعداد معاملات در تهران کاهش یافته است و اگر قیمت از این میزان نیز بالاتر رود رکود بیشتری در بازار مسکن مشاهده خواهد شد . بنابراین با توجه به اینکه رسالت ماکاهش قیمت مسکن است باید دیدگاه ها را در این زمینه که اتحادیه عامل افزایش قیمت است را اصلاح کرد.

وی افق پیش روی بازار مسکن را زیر شاخص تورم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت های وزارت راه و شهرسازی، سازندگی ها شروع و بافت های فرسوده نیز بازسازی خواهند شد و رونق بازار را شاهد خواهیم بود، 174 شغل اساسی مربوط به ساخت و ساز است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال رونق تولید نامگذاری کرده اند ما باید ساخت و ساز را که باعث اشتغالزایی بالایی است را توسعه و رونق بخشیم.

پریسا یزدان پرست مدیرعامل وب‌سایت مسکن نیز در این نشست با بیان این‌که ما یکی از جامع‌ترین وبسایت‌های املاک ایران هستیم، گفت: ما به صورت مستقیم با مشاوران املاک با هدف تسهیل در کار آنها در حوزه‌های خرید و فروش و اجاره واحدهای مسکونی و تجاری فعالیت داریم.

وی با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های وبسایت ما راه‌اندازی تور مجازی است که باعث می‌شود تا مشتری خانه را به ‌صورت سه بعدی ببینند، افزود:ماهانه بیش از یک میلیون بازدید داریم که درصد خوبی از آن منجر به تماس با مشاوران املاک شده و نرخ تمدید قراردادها با مشاوران املاک نرخ خوبی است.

وی در خصوص خرید و فروش املاک سایر کشورها، گفت:‌به نظر قانونی محدودیت‌هایی برای ورود به خرید و فروش املاک خارجی داریم که قابل درک است چون باید احتیاط‌ها را رعایت کنیم.

یزدان‌پرست با تاکید بر این‌که تاثیری روی قیمت‌گذاری مسکن نداریم و فقط با مشاوران املاک ارتباط داریم از برخورد اتحادیه مشاوران املاک با تخلفات احتمالی خبر داد و گفت: اکثر قرارداهای ما با مشاوران املاک بزرگ است و این مسئله باعث شده تا در بازار تخصصی تر فعالیت کنیم. مشاور املاک در کشورهای دیگر جزو یکی از شغل‌هایی است که با وجود فناوری همچنان باقی مانده و در واقع فناوری به کمک آن آمده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">