ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران از اتمام اجرای طرح پرونده الکترونیک در بزرگترین شعبه کشوری تامین اجتماعی خبر داد و گفت: ۲۷۷ هزار پرونده و ۲ میلیون نسخ الکترونیکی در شعبه ۲۵ تولید شده و کلیه خدمات در این شعبه به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

ناهید حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح روند استقرار پرونده الکترونیک بیمه شدگان در تهران پرداخت و اظهار کرد: یکی از آرزوهای دیرینه ذینفعان تامین اجتماعی و همکاران سازمان خروج پرونده های کاغذی از چرخه ارائه خدمات به بیمه شدگان و کارفرمایان بود.

وی افزود: چندی پیش طرح پرونده الکترونیک بیمه شدگان به صورت پایلوت در شعبه ۲۵ غرب تهران که بزرگترین شعبه کشوری تامین اجتماعی است کلید خورد و این شعبه را ظرف مدت سه ماه  مجهز کردیم و اکنون بالغ بر ۲۷۷ هزار پرونده و حدود ۲ میلیون نسخ الکترونیکی تولید شده و می‌توان گفت که کلیه پرونده‌های بیمه شدگان اسکن و اطلاعات مربوط وارد سامانه شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه کلیه خدمات در این شعبه به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و دیگر چرخه پرونده کاغذی از بین رفته است؛ درباره موانع اجرای طرح گفت: این طرح فازهای مختلفی داشت. از روز نخست که قرار بود نهضت آی تی برپا شود و شعبه ۲۵ برای این منظور انتخاب شد دغدغه هایی داشتیم مبنی بر اینکه مبادا اجرای این طرح خللی در  فرآیند ارائه خدمات جاری ایجاد کند.

حیدری ادامه داد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکارانم و نظارت گام به گام ستاد با کمترین چالش روبرو شدیم. در فاز اول که به آماده سازی پرونده‌ها اختصاص داشت،  سایتی را راه اندازی کردیم و نیروهایی از شعب دیگر اعزام و کارگروه تولید پرونده الکترونیک تشکیل دادیم.  در مراحل بعدی اسکن اوراق و پس از آن ثبت اسناد در سامانه انجام شد، البته از سال ۱۳۸۰ تا کنون ثبت پرونده‌ها انجام شده بود و عمده اقدامات مربوط به پرونده‌های قبل از سال ۸۰ بود.  

وی ضمن اعلام این خبر که به زودی دو شعبه ۲ و ۲۸ نیز زیربار پرونده الکترونیک می روند عنوان کرد: در آینده نزدیک کلیه شعب ما پرونده الکترونیک را اجرا خواهند کرد. شعبه ۲۸، ۱۶۰ هزار و شعبه ۲، ۷۵ هزار بیمه شده دارد. شعب غرب تهران، تیپ یک ممتاز هستند و میانگین بیمه شدگان ما در کلیه شعب ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">