ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقاد از قطع سیم کارت های دولتی

| شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۸۶، ۱۰:۱۳ ق.ظ | ۰ نظر

در چند روز گذشته SMS اخطار به مشترکانی که بدهی بیش از 30 هزار تومان داشته‌اند ارسال و چند ساعت بعد سیم‌کارت آن‌ها قطع شده است اما فرصت محدود برای پرداخت این بدهی پس از دریافت اخطار، نارضایتی برخی از مشترکان را به دنبال داشته است.

به گزارش (ایسنا)، برخی مشترکان عنوان می‌کنند که SMS اخطار را در ساعتی دریافت کرده‌اند که امکان مراجعه به بانک را نداشته‌اند چرا که بعد از ظهرها بانک‌ها تعطیل است، بنابراین باید به آن‌ها فرصت داده شود که بدهی خود را پرداخت کنند.

عباسعلی ابوالفضلی- سرپرست روابط عمومی‌ شرکت ارتباطات سیار - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: طبق آیین‌نامه‌ی ابلاغ شده به شرکت ارتباطات سیار، سیم‌کارت مشترکانی که بالای 30 هزار تومان دارند در صورت پرداخت نشدن، در دوره‌ی بعدی قطع خواهد شد.

او ادامه داد: در شرایط فعلی از طریق پیام کوتاه به مشترکان اخطار داده می‌شود که در صورت پرداخت نکردن بدهی سیم‌کارت آن‌ها قطع خواهد شد و مشترکان پس از دریافت SMS اخطار تا 48 ساعت فرصت دارند نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

وی افزود: در پشت قبوض مشترکان در هر دوره به آن‌ها یادآوری شده است "عدم پرداخت بیش از 300 هزار ریال در موعد مقرر، موجب قطع تلفن همراه می‌شود،‌ چنانچه ظرف مدت دو ماه از تاریخ قطع،‌ بدهی‌های معوقه پرداخت نشود، ضمن سلب امتیاز تلفن همراه اقدام قانونی برای وصول مطالبات، به عمل خواهد آمد".

وی ادامه داد: پیش از این این آیین‌نامه به طور کلی برای مشترکانی که بدهی پیش از سی هزار تومان داشتند اعمال نمی‌شد، بلکه قطع سیم‌کارت بیش‌تر برای مبالغ بالاتر بود، به طوری که قیمت آن سیم‌کارت در برابر آن بدهی پایین‌تر نداشت.

به گزارش ایسنا با توجه به این که قیمت سیم‌کارت در بازار بسیار کاهش یافته است و انواع سیم‌کارت‌های اعتباری با مبالغ پایین به بازار آمده است، دیگر مخابرات نمی‌تواند این ریسک بپذیرد که مبالغ بالای بدهی مشترکان را قطع نکند، بنابراین به مشترکان توصیه می‌شود که بدهی بالای 30 هزار تومان را پرداخت کنند تا هزینه‌ی اضافی برای وصل سیم‌کارت خود نپردازند.

  • ۸۶/۰۳/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">