ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انسداد ۱۲۰ درگاه‌پرداخت متخلف بانک سامان

| دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۴:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت پرداخت الکترونیک سامان در دو ماه گذشته بیش از ۱۲۰ درگاه پرداخت متخلف را مسدود کرده است. 

علیرضا غفوری معاون عملیات این شرکت با اعلام این خبر تصریح کرد: از ابتدای اسفند تاکنون درگاه پرداخت بیش از ۱۲۰ فروشگاه اینترنتی متخلف که پذیرندگان آن، بر خلاف تعهدات و قرارداد فی‌مابین اقدام به استفاده از درگاه برای استفاده در کسب‌و کارهای غیرمجاز شامل بنگاه‌های شرط‌بندی، قمار، فروش اکانت‌های غیرمجاز و غیره کرده بودند مسدود شده است. 
وی افزود: مسدودسازی درگاه‌های متخلف از طریق تحلیل میزان و الگوی زمانی تراکنش این پذیرندگان با کسب‌وکار اعلامی اولیه، بررسی‌ کارشناسان امنیت شرکت سپ، دریافت گزارش‌ها و شکایات مردمی، گزارش‌های شاپرک و گزارش نهادهای نظارتی و امنیتی صورت گرفته است. 

غفوری خاطرنشان کرد: سپ با داشتن بالاترین سهم بازار تراکنش‌های اینترنتی کشور، به طور مداوم به رصد عملکرد پذیرندگان اینترنتی می‌پردازد و ضمن همکاری کامل با پلیس فتا و کارشناسان شاپرک، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک فورا اقدام به مسدودسازی درگاه پرداخت می‌کند.
معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان تاکید کرد: فرایند دریافت درگاه پرداخت اینترنتی این شرکت مطابق با الزامات شاپرک است و ضمن بررسی اهلیت متقاضیان، درگاه صرفا به فروشگاه‌های اینترنتی مجاز واگذار می‌شود.
وی افزود: متاسفانه برخی پذیرندگان پس از طی مراحل قانونی و دریافت درگاه پرداخت، درگاه و در برخی موارد وب‌سایت خود را در اختیار فروشگاه‌های غیرمجاز قرار می‌دهند که این موضوع باعث شده است تا رویه های جدید و سختگیرانه‌تری برای ارائه درگاه به پذیرندگان اینترنتی و همچنین تغییر در مکانیزم تسویه آنها در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: واحد رسیدگی به شکایات شرکت پرداخت الکترونیک سامان با همکاری شاپرک و ارگان‌های نظارتی برای سالم‌سازی محیط کسب‌وکار برای عموم هموطنان، با شماره تلفن ۸۴۰۸۰-۰۲۱ و ایمیل epay@sep.ir به‌طور شبانه‌روزی، آماده دریافت و رسیدگی به گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از فروشگاه‌های اینترنتی متخلف است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">