ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای پیشگیری از کلاهبرداری، سکوهای معاملات برخط خودرو تا پایان سال به صورت آزمایشی به پیشینه اطلاعات هر خودرو دسترسی پیدا می‌کنند.
به گزارش بازار، حسین ملازاده با اشاره به بند س تبصره ۱۰ قانون بودجه ۱۴۰۱ گفت: بر اساس قانون، قوه قضاییه، بیمه ها، شرکت‌های خودروسازی و نیروی انتظامی مکلفند با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اطلاعات سوابق خودرو را برای ارائه به خریدار، در اختیار سامانه‌های خرید و فروش خودرو قرار دهند.

وی افزود: طبق آمار مرکز تعویض پلاک نیروی انتظامی، سالانه بین ۴ تا ۵ میلیون معامله خودرو انجام می‌شود که معاملات خودرو با توجه به گردش مالی بالا محملی برای سوء استفاده و کلاهبرداری شده است. به گفته آقای ملازاده بر اساس اعلام قوه قضاییه بیش از نیمی از پرونده‌های قضایی به معاملات خودرو مربوط می‌شود و معاونت راهبردی قوه قضاییه هم اعلام کرده است که بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ گونه تخلف و کلاهبرداری در یک معامله خودرو امکان وقوع دارد.

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: با ارائه پیشینه اطلاعات هر خودرو به خریدار، زمینه بسیاری از کلاهبرداری‌های این حوزه از میان می‌رود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">