ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است ایرادات فنی موجود در سامانه‌ کارگزاری‌ها مردم را از سرمایه گذاری در بورس دلسرد می‌کند.
رحیم زارع با اشاره به ضرورت ارتقا زیرساخت کارگزاری‌های بورس گفت: از آنجایی که در روزهای اخیر شاخص بورس از مرز 1.5 میلیون واحد عبور کرد و این شرایط نشان‌دهنده استقبال زیاد مردم از سرمایه گذاری در بورس است، سازمان بورس و اوراق بهادار باید با نظارت دقیق بر کارگزاری‌ها آنها را ملزم به ارائه خدمات ویژه  به مشتریان کند.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که تمامی کارشناسان نقدینگی سرگردان را عامل اصلی التهابات و نابسامانی بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن می دانند، باید با ایجاد زیرساختهای مناسب مردم را به سمت سرمایه گذاری بیشتر در بورس سوق داد این در حالی است که سرمایه گذاران در روزهای اخیر برای ورود به سامانه کارگزاری ها با مشکلات فنی روبه رو هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ایرادات فنی موجود در سامانه‌ی کارگزاری‌ها مردم را از سرمایه گذاری در بورس دلسرد کرده و اطمینان آنها را از بین خواهد برد، اظهار کرد: وزارت اقتصاد و دارایی باید سازمان بورس و اوراق بهادار را ملزم کند که بر فعالیت کارگزاری ها به درستی نظارت و آنها را موظف به استفاده از تکنولوژی های برتر کند، در غیر این صورت، ظرفیت بورس از دست خواهد رفت.

به گزارش خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد:  باید با آموزش و اطلاع رسانی دقیق مردم را برای ورود آگاهانه به بورس آماده کرد که تحقق این مهم در گرو استفاده از ظرفیت سازمان صداو سیما است.

 

در همین رابطه: بی‌توجهی سازمان بورس به اختلالات زیرساخت‌های معاملاتی/ مجلس ورود می‌کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان مجلس در ماه‌های گذشته همواره بر ضرورت ارتقای زیرساخت‌های کارگزاری‌ها و رسیدگی به شرایط بورس تاکید داشته و هشدارهای لازم را گوشزد کردند، اما سازمان بورس نسبت به بهبود این زیرساخت‌ها بی‌توجه است.
به گزارش خانه ملت، پیرو منتشر شدن طرحی با عنوان مالیات بر عایدی سرمایه و شایعاتی مبنی بر دریافت مالیات مضاعف از دادوستد سهام در بازار سرمایه، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این طرح جدید نیست و قبلاً هم مطرح شده و همانطور که همان زمان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم مطرح کرده بود، نگاه مجلس حمایت از بازار سرمایه است و گرفتن مالیات از سود سهام منتفی است و  اخذ مالیات از بازارهای اقتصادی از جمله طلا، ارز، سکه، زمین و مسکن در اولویت مجلس قرار دارد.

  • سهام‌داری با زبان ساده به مردم آموزش داده شود

همچنین یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها در بازار بورس و سرمایه گفت: مدیریت نقدینگی انباشته شده در جامعه به معنای سوق دادن آن‌ به سمت شرکت‌های تولیدی است، بنابراین وزارت اقتصاد و سازمان بورس مکلفند بسترهای لازم را برای حضور مردم در بازار سرمایه با هدف خرید سهام شرکت‌های تولیدی فراهم کنند که در این مسیر نخستین قدم آموزش سهام‌داری با زبان ساده توسط صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها است؛ چرا که در این شرایط با تفهیم وضعیت بورس به مردم نوسانات شاخص‌های آن موجب التهاب در جامعه نمی‌شود.

  • تقویت زیرساخت‌های معاملاتی و جلوگیری از اختلال، ابتدایی‌ترین وظیفه سازمان بورس

نماینده خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه فعالیت کارگزاری‎ها باید مستمر رصد شود، افزود: تقویت سرورهای کارگزاری‌ها و جلوگیری از اختلال آن‌ها از ابتدایی‌ترین اقداماتی است که سازمان بورس باید مدنظر قرار دهد؛ البته این موضوع به‌عنوان دغدغه مردم در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سید غنی نظری خانگاه تأکید کرد: نباید اجازه داد رونق مدیریت نشده بورس به معضلی جدید برای مردم تبدیل شود در حالی که مدیریت آن براساس علم اقتصاد کلان به نفع کشور خواهد بود.  

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تقویت بازار سرمایه ضرورت دارد.

  • لزوم ارتقای زیرساخت کارگزاری‌های بورس

افزون بر این یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت ارتقای زیرساخت کارگزاری‌های بورس اذعان داشت: نمایندگان مجلس، طی ماه‌های گذشته همواره بر ضرورت ارتقا زیرساخت‌های کارگزاری‌ها و رسیدگی به شرایط بورس تأکید داشته و هشدارهای لازم را به مسئولان اجرایی گوشزد کردند، اما از آنجا که سازمان بورس نسبت به بهبود این زیرساخت‌ها بی توجه بود، مشکلات کنونی ایجاد شد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد شاخص بورس در ماه‌های اخیر افزود: دولت باید استقبال مردم از بورس را فرصتی طلایی دانسته و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب انگیزه مردم برای حضور در این بازار را افزایش دهد.

  • ورود مجلس به موضوع بورس، وضعیت آن و شرایط کارگزاری‌ها

سمیه محمودی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع بورس، وضعیت آن و شرایط کارگزاری ها ورود می‌کند، اظهار کرد: کارگزاری‌های بورس از تمامی معاملات انجام گرفته درصدی را به عنوان کارمزد، برمی‌دارند، بنابراین سازمان بورس باید این کارگزاری‌ها را به ارائه خدمات ویژه به مشتریان خود ملزم کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار باید با دقت و نظارت جدی بر عملکرد کارگزاری‌ها، از خدشه‌دار شدن اعتماد مردم جلوگیری کند، زیرا در صورتی که مردم نتواند از خدمات کارگزاری‌ها به راحتی استفاده کنند، اطمینان خود نسبت به بورس را نیز از دست می دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">