ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایران رئیس کمیته‌ بررسی ساختار ITU می‌شود

| سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۸۵، ۰۸:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون آموزش، پژوهش و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد: در حاشیه‌ی اجلاس سران مختار ITU شش کمیته تشکیل شده است که به احتمال زیاد، مسؤولیت کمیته‌ی "بررسی ساختار و اساسنامه‌ی ITU "بر عهده‌ی ایران خواهد بود.

دکترکمال محامدپور در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: با توجه به گسترش فناوری اطلاعات، بحث تغییر ساختار این اجلاس مطرح شده است به گونه‌ای که بعضی از کارشناسان معتقدند باید نام آن نیز تغییر کند. به همین منظور و برای بررسی پیشنهادهای مطرح شده کمیته‌ای تشکیل و مسؤولیت آن نیز بر عهده ایران خواهد بود.

وی درخصوص انتخاب دبیرکل اتحادیه‌ی جهانی مخابرات نیز گفت: شش نفر از کشورهای آلمان، سوئیس، برزیل، اردن، تونس و مالی برای این منظور کاندید شده‌اند که کشورهای اروپایی بیشتر از کاندیدهای آلمان و سوئیس حمایت می‌کنند.

دکتر محامدپور خاطر نشان کرد: ایران نیز تصمیم خود را در این زمینه گرفته اما تا زمان انتخابات که پنج شنبه هفته جاری است، اعلام نمی شود.

وی ادامه داد: ایران نیز کاندیدهایی را برای عضویت در شوراهای نظارتی و مقررات رادیویی، معرفی کرده است که انتخابات آن پنج شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

معاون آموزش، پژوهش و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: همچنین در حاشیه‌ی این اجلاس یک کارگروه به منظور بررسی مسائل مطرح شده در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی (WSIS) تشکیل شده است.

وی در خصوص دیدارهای دکتر سلیمانی نیز گفت: دکتر سلیمانی در نخستین روز اجلاس با وزرای ارتباطات کشورهای پاکستان، اردن و آذربایجان دیدار کرد و دیدار با همتای سوئیسی وی نیز صبح امروز برگزار شد.

  • ۸۵/۰۸/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">