ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایران صادرکننده گوشی آیفون می‌شود؟

| يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۵ ق.ظ | ۰ نظر

احتمالا همه در جریان موضوع ساماندهی قاچاق موبایل و در راس آنها ساماندهی گوشی آیفون هستید. تو چند روز گذشته یک حمله گازانبری از سوی مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق و تعزیرات به بازار موبایل در دستور کار قرار گرفته و اینطور که می‌گن، تا چند روز دیگه گوشی‌های قاچاق تو شبکه فعال نمی‌شن و احتمالا کاربرایی که این گوشی‌ها رو خریدن می‌تونن از دوربینش استفاده کنن، باهاش بازی کنن، برن تو اینترنت یا ازش به عنوان یک هارد اکسترنال استفاده کنن. خلاصه هر کاری میشه کرد جز تماس گرفتن باهاش.

این وسط اما ظاهرا گوشی آیفون به علت آنچه نداشتن نمایندگی راستکی عنوان شده، در صدر گیر دادن قرار گرفته. همین چند وقت پیش بود که یکی از مدیرای درگیر طرح ساماندهی قاچاق موبایل گفته بود به زودی و در صورت فعال نشدن گوشی در شبکه‌های مخابراتی، یک گوشی 2 میلیونی قیمتی بیشتر از 200 هزار تومن پیدا نخواهد کرد.

البته در مورد آیفون که بر عکس شده و خبر فعال نشدنش باعث شده یه 200 هزار تومنی روش بره و فروشنده‌ها الان بساط کردن که هر کی آیفون می‌خاد زود بخره که آتیش زدیم به مالمون.

بماند که این وسط خبر رسید که فقط آیفون نیست که نمایندگی نداره و خیلی از برندهای دیگه هم نماینده راستکی ندارن، اما از بد حادثه قرعه به نام آیفون افتاده تا بیشتر از بقیه فروش بره!

اینم می‌دونیم که آیفون با وجود قیمت بالاش از جمله گوشی‌ها مورد علاقه ایرانی‌ها هست. این یعنی آیفون زیاد وارد می‌شه تو کشور و یه مدتی تو انبار می‌مونه تا فروش بره.

حالا من یه سوالی برام پیش اومده. الان فرض کنیم تا شب اجرای طرح توقف قاچاق موبایل، یه عده از ایرانی‌ها بدو بدو رفتن یه تعدادی خریدن، بعد تکلیف بقیه گوشی‌های آیفون که تو انبارها و در حال ترخیص از مبادی قاچاق هستن چی می‌شه؟ اینجا فکر کنم دو حالت پیش میاد، یا همچنان می‌شه با یه کلک‌هایی گوشی رو فعال کرد یا نمی‌شه.

اگه فعال شد که هیچ، یه شغلی به نام فعال‌سازی گوشی قاچاق ایجاد می‌شه و یه نونی گیر ایشان. اگه هم فعال نشد که به قول اون مسوول گوشی 2 میلیونی با افت قیمت، 200 هزار تومن می‌شه. خب این که خیلی ضرر هست اونوقت. بعد با خودم گفتم فکر کن آق فری، اگه تو جای قاچاقچی بودی چیکار می‌کردی؟

بعد گفتم خب اگه ایران صادرکننده آیفون بشه که ضررش خیلی کمتر از یک میلیون هشتصد هزار تومن می‌شه! عزیزان قاچاقچی می‌تونن گوشی‌های باد کرده رو به کشورهای همسایه با قیمت به مراتب بیشتر از 200 هزار تومن صادر کنن.

خلاصه که فکر کنم چیز زیادی نمونده که صادرکننده گوشی آیفون و یه سری گوشی‌های دیگه بی‌نمایندگی در ایران بشیم.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">