ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هفته قبل دوباره یه سری موضوعاتی پیش اومد که ذهن من نکشید که چطور باید درک و تحلیلش کنه. برای همین به این نتیجه رسیدم که طرح موضوع کنم که شاید شما بتونید در این مقوله یه مقدار بنده رو هم روشن کنید.

آقا ماجرا از این قراره که بعد از افتتاح فاز نخست شبکه ملی اطلاعات، دو ماه دیگه فاز دومش و ظاهرا اونور سال هم کلا این شبکه افتتاح می‌شه.

از اونطرف و در حالیکه کار ساخت و اجرای این شبکه از سوی وزارت ارتباطات رو به پایان هست، شورای عالی فضای مجازی در حال تدوین و تعریف و تهیه سند برای شبکه ملی اطلاعات هست. پس یعنی اول شبکه ساخته می‌شه بعد تعریف می‌شه و براش سند تهیه می‌شه یا این که اول باید تعریف بشه و بعد ساخته بشه؟

اینطور که پیداست در حالت خوش‌بینانه اگه همه چیز طبق برنامه پیش بره زمان پایان ساخت شبکه ملی اطلاعات و تعریف و سندش یکی خواهد شد. خلاصه من در این مورد موندم که جریان چی هست. یکی منو راهنمایی کنه.

اما این بنده خدا فقط شبکه ملی اطلاعات نیست که به این حالت دچار شده، تو خبرها خوندم فیلترینگ هوشمند هم که چند سالی هست کلید خورده و ظاهرا اونم در حال اتمام هست، از جمله مواردی هست که تازه قراره تو دستور کار تصمیم‌گیری شورای عالی فضای مجازی قرار بگیره.

تازه فکر نکنید من رفتم گشتم به این دو مورد گیر دادم و برام سوال شده‌ها. شبکه‌های بومی، پیام‌رسان‌های بومی و جویشگرهای بومی و کلی بومی دیگه که همه ساخته شدن و برخی در حال کار هستن و برخی شکست خوردن و تعطیل شدن هم، در دستور کار بررسی و تصمیم شورای عالی فضای مجازی هست.

خلاصه من در جمع‌بندی خودم علتش رو که نفهمیدم اما به یه نتیجه قابل توجه رسیدم و اون اینکه برای نخستین بار تو کشور سرعت اجرا از تصمیم‌گیری بیشتر شده. یعنی اگه قبلا 4 سال زمان می‌ذاشتن که یک پروژه یکساله رو طراحی کنن، الان 4 سال میشه که یه پروژه اجرا شده و تازه میخان بشینن جلسه تصمیم و طراحی براش بذارن.

خب این بده؟ فقط من باز موندم چطوری میشه سرعت اجرای یک پروژه از سرعت تشکیل جلسات برای تصمیم درباره اون پروژه بیشتر باشه؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟!

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">