ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برنامه‌ای برای رفع فیلتر توییتر نداریم

| چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۴:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: برنامه‌ای برای رفع فیلتر پیام‌رسان توئیتر وجود ندارد البته تصمیم گیری در این خصوص در اختیار کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.

ابوالحسن فیروز آبادی بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه نشست شورای اداری استان قزوین در جمع خبرنگاران افزود: این کارگروه به زودی پس از مدت‌ها تشکیل جلسه می‌دهد.

وی ادامه داد: مسئولان کشور به دلیل آنکه دارای مخاطبانی در خارج از کشور هستند، می‌توانند در توئیتر فعالیت داشته باشند.

فیروزآبادی در خصوص موفق بودن فیلتر تلگرم و برنامه برای رفع فیلتر این پیام رسان گفت: فیلتر این پیام رسان با دستور قضائی انجام شده و در خصوص موفقیت آن باید گفت که بستگی دارد این موضوع را از چه منظری ببنیم.

وی ادامه داد: پس از فیلتر تلگرام شاهد تنوع خوب پیام رسان های داخلی هستیم که اکنون دارای ۱۵ میلیون مشترک هستند. ولی به هر حال برخی از نیازها در تلگرام برآورده می‌شود و برخی تلاش می‌کنند که افراد باقی بمانند و تا چند وقت پیش پوسته‌های وجود داشت که ارتباط مردم را در این فضا تسهیل می‌کرد.

به گزارش ایرنا دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی همچنین در خصوص مذاکرات با اینستاگرام نیز گفت: مذاکرات در برنامه وجود دارد ولی از پیشرفت و جزئیات آن اطلاعی ندارم و این موضوع توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال و پیگیری می‌شود.

فیروزآبادی همچنین در خصوص سوال یکی از خبرنگاران در خصوص کندی اینترنت و برنامه ریزی از پیش انجام شده در این خصوص گفت: سرعت اینترنت کاهش نیافته و شرایط قبل باقی است ولی در حوزه فیلترینگ گاهی اوقات پیچ فیلتر شل و گاهی وقت‌ها نیز سفت می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">